Ispred svog vremena
41

Citroen: 90 godina od debija Traction Avanta, prvog modela marke s prednjim pogonom

A. M.
Francuska marka obilježava 90 godina od lansiranja modela Traction Avant. Ovo je prvi Citroenov model s pogonom na prednje točkove i značajan je automobil u historiji marke zbog tehnološkog skoka koji je Citroen postigao s njim.

Godine 1934. Citroen je lansirao svoj prvi model s pogonom na prednje točkove - Traction Avant. Čuveni model, čije je originalno ime bilo Citroen 7 u vrijeme lansiranja, bio je među prvim automobilima s prednjim pogonom koji su se prodavali u velikim brojkama.

Citroen Traction Avant je sa sobom u ruhu donio i druge revolucionarne tehnologije za tridesete godine prošlog vijeka. Na primjer, model je bio među prvim serijskim automobilima baziranim na "monokok" šasiji i također je imao karoseriju s aerodinamičnim izgledom, što je bila novost u to vrijeme. Nadalje, Traction Avant se mogao pohvaliti kao jedan od rijetkih modela koji su imali hidraulične kočnice, kao i nezavisni ovjes na obje osovine. Upravo zbog ovih inovacija, Citroen Traction Avant bio je poznat kao automobil sa 100 patenata.

U vrijeme lansiranja 1934. godine, ovaj model je pokretao 1,3-litarski četverocilindarski motor koji je proizvodio samo 32 konjske snage. Kasnije je francuski proizvođač lansirao snažnije verzije. Verzija Traction Avant 7B imala je 1,5-litarski motor sa 35 KS. Postojala je još snažnija verzija, 7 Sport, koja je s 1,9-litarskom jedinicom i 46 KS bila prava jurilica u ono vrijeme.

Ipak, najsnažnija pogonska izvedba montiranana Traction Avant bio je 3,4-litarski V8 motor, koji je razvijao ravno 100 konjskih snaga. Ovaj motor se nalazio u verziji Traction Avant 22, lansiranoj u oktobru 1934. godine.

Francucki proizvođač je nudio širok spektar karoserijskih verzija. Traction Avant bio je dostupan kao limuzina s četvero vrata, zatim kao kupe i kabriolet, a prodavao se i u teretnoj verziji. Zahvaljujući svojim inovacijama i stilu ispred svog vremena, Traction Avant je prodat u 760.000 primjeraka širom svijeta, a proizvodio se sve do 1957.godine.