Troškovi, rokovi...
46

Nevolje projekta gigatvornice baterija za automobile u Njemačkoj: Mnogo šta nije kako je planirano

B. R.
Arhitektonsko rješenje gigatvornice automobilskih baterija u Kaiserslautenu (Foto: ACC)
Arhitektonsko rješenje gigatvornice automobilskih baterija u Kaiserslautenu (Foto: ACC)
Velika tvornica baterija u Kaiserslauternu, koju planiraju automobilska grupacija Stellantis i Mercedes, ne samo da će biti skuplja od planiranog, već je i početak njene izgradnje prolongiran za godinu dana.

Prva od tri proizvodne hale će biti duga 700 metara, široka 100 metara široka i 28 metaravisoka. Gradit će se na lokaciji bivše tvornice Opela koji je dio grupacije Stellantis, a cilj je da evropski proizvođači automobila budu nezavisniji od kineske konkurencije. Preostale dvije proizvodne hale bit će u Francuskoj i Italiji.

Saradnjom Stellantisa i Mercedesa je nastala kompanija ACC, čiji je šef Peter Winternheimer u izjavi za njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) potvrdio da će tvornica biti skuplja od planiranog te da će početak njene izgradnje biti prolongiran.

Prema Winternheimeru, planirani budžet jednostavno nije bio dovoljan da se pokriju troškovi. Istovremeno se tržište električnih automobila mnogo sporije razvija nego što se to očekivalo. Zbog toga je ACC revidirao svoje planove.

Prvobitna procjena je bila da će prva od tri proizvodne hale koštati između 500 i 600 miliona eura. Sada je procjena da će koštati više od milijardu eura te bi izgradnja trebala početi u ljeto sljedeće godine. Winternheimer je ukazao da bi serijska proizvodnja u ovoj hali trebala početi dvije godine nakon njene izgradnje.

Razgovor s pokrajinskom i saveznom vladom

Kako bi osigurao dodatna sredstva, ACC je zatražio državnu pomoć u iznosu od 437 miliona eura. Traženi novac su osigurale savezna vlada i pokrajina Rajna-Palatinat. Winternheimer smatra da izgradnja jednog ovakvog postrojenja ne bi bila moguća bez državne pomoći, ne samo u Njemačkoj, nego bilo gdje u Evropi.

Skoro sve postojeće baterije za automobile se proizvode u Aziji. Sagovornik FAZ-a priznaje da bi bez Kine bilo teško izgraditi evropsku tvornicu baterija jer skoro svi sistemi dolaze iz Kine.

Osim spomenute državne pomoći, ACC očekuje od države da osigura jasnu dugoročnu izvjesnost u porezima, nametima i naknadama za električnu energiju. To se posebno odnosi na električnu energiju jer će gigatvornica u Kaiserslauternu trošiti više struje nego sva gradska domaćinstva u Njemačkoj, piše FAZ.