Arheološko nalazište

Prije 3.000 godina napravljene su kamene piramide u Meksiku, a naučnici sada znaju i zašto

F. H.
Ostaci jedne od piramida
Prije više od 3.000 godina, u srcu Meksika izgrađen je niz kamenih piramida. Sada, zahvaljujući nedavnim arheološkim iskopavanjima, istraživači su otkrili da su ih autohtoni ljudi koristili u ceremonijalne svrhe.

Piramide, kojih ima preko deset, nalaze se na velikom arheološkom lokalitetu u Puebli, državi u centralnom Meksiku. Tokom protekle decenije, arheolozi su iskopavali tri od njih, koji čine "Veliki trg", navodi se u saopštenju Nacionalnog instituta za antropologiju i istoriju (INAH).

Iskopavanja potvrđuju hipotezu da su to mjesto koristili domoroci Sijera Norte za ceremonijalna astronomska posmatranja.

Ceremonije, koje su se održavale negde između 600. i 200. godine p.n.e., uključivale su posmatranje zvezda kako bi se pratio poljoprivredni ciklus.

Danas su piramide teško oštećene od vremenskih nepogoda, krda i vađenja kamena za izgradnju obližnjih kuća. Ipak, pronađeni su brojni artefakti i otkrivena otkrića koja su potvrdila postojanje drevnih astronomskih opservacija.

Među otkopanim predmetima bili su spaljena keramika i komadi opsidijana, koje su rani stanovnici Meksika koristili kao prinose, rekli su zvaničnici.

Osim toga, otkriveno je da je glavna piramida bila dobro smještena da vidi zvijezdu Canopus, jednu od najsjajnijih na noćnom nebu - tokom mjeseca februara.

Prethodna istraživanja su pokazala da su drevni stanovnici centralnog Meksika vodili precizne poljoprivredne kalendare koristeći "precizna" astronomska zapažanja.

Nakon što su piramide koristili za astronomske ceremonije, stanovnici Sijera Norte su misteriozno napustili ovo mjesto i migrirali u Teotihuacan i druge dijelove Meksika.

Međutim, kasnije su se vratili da odaju počast svojim precima, rekli su zvaničnici. Dalja istraživanja će biti sprovedena na lokaciji, koja će ostati zatvorena za javnost.