Mitsubishi je falsificiranje testova o potrošnji goriva priznao u aprilu ove godine i to kod gotovo svih modela automobila prodatih u Japanu u posljednjih 25 godina, manipulirajući podacima kako bi neke od automobila prikazali efikasnijim nego što jesu u stvarnosti.
S obzirom na skandal i opadanje prodaje u Japanu, direktor kompanije je rekao da će dati ostavku. Očekivani manjak, nasuprot prošlogodišnjem profitu, bit će prvi godišnji gubitak u osam godina za ovog proizvođača motornih vozila koji se bori sa sramnom aferom. Prognozirani minus je dvostruko veći nego što su predviđali analitičari, pošto se Mitsubishi suočava s velikim troškovima obeštećenja.
Iz Mitsubishija su jučer najavili da će nastaviti prodaju četiri modela automobila u Japanu koji je zarište skandala. Sva Mitsubishijeva mini-vozila prodata su u Japanu i bila su u prosjeku 11 posto manje efikasna u pogledu potrošnje vozila nego što je kompanija tvrdila, saopćilo je Ministarstvo saobraćaja.
Mitsubishi je u svjetlu ove afere dobrovoljno obustavio prodaju vozila. Dva modela automobila obuhvaćena skandalom bila su pravljena za rivalski Nissan koji je prvi objelodanio probleme u vezi s podacima o potrošnji goriva. Mitsubishijevi troškovi obeštećenja, između ostalog, obuhvataju isplatu blizu 134 miliona eura Nissanu i ostalim dobavljačima, kao i isplatu 67 miliona eura kupcima koji su kupili sporne automobile.
Nissan je prošlog mjeseca bacio "pojas za spašavanje" Mitsubishiju, najavivši planove za kupovinu jedne trećine vlasničkog udjela u krizom pogođenoj japanskoj kompaniji za 272 miliona eura, s ciljem da napravi savez koji bi konkurirao nekim od najvećih svjetskih automobilskih grupacija.