Kako bi smanjila emisiju ugljen-dioksida, najjača ekonomija Evrope planira da do 2030. godine obustaviti prodaju automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Očekuje se da njemački zakonodavci pozovu svoje kolege u Briselu kako bi ova inicijativa bila podržana..
Prelazak na prodaju automobila samo s nultom emisijom, hiljade njemačkih radnika stavlja u poziciju da bi mogli ostati bez posla, a automobilsku industriju u opasnost, jer pogonski električni automobil zahtijevaju samo desetinu zaposlenih.
"Činjenica je da od 1990. uopšte nismo smanjili emisiju ugljen-dioksida u oblasti saobraćaja. Možda trenutno nemamo adekvatno rešenje za redukovanje emisije za koju su odgovorna teretna vozila, ali imamo odgovor na zagađenje kada je reč o putničkim automobilima", tvrdi Bake.
U Njemačkoj smatraju da se značajni rezultati mogu postići uvođenjem u saobraćaj većeg broja električnih automobila, što bi doprinijelo da se emisija CO2 do 2020. godine smanji za 40 posto u poređenju s nivoom iz 1990. godine.
Norveška je uz pomoć sličnih mjera uspjela postati lider po broju električnih automobila na putevima, u odnosu na broj stanovnika.
Očekuje se da će udio automobila s nultom emisijom na tržištu Njemačke 2025. iznositi 8 posto, u odnosu na današnjih 0,6 posto, dok bi do 2030. godine broj električnih i hibridnih vozila na putevima treba iznositi 6 miliona.