Kompakt i karavan
27

Klix.ba u Madridu na premijeri novog Cupra Leona: Najsnažniji sada ima 333 KS

D. B.
Foto: Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Španski brend Cupra je u Madridu predstavio novi Leon u formi petovratnog kompakta i karavana Sportstourer, kojim želi ojačati svoje ambicije na tržištu. Portal Klix.ba je bio dio ovog eventa te vam donosimo detalje s mjesta događaja.

Leon donosi novi dizajnerski jezik, integraciju sljedeće generacije eHybrid tehnologije, veću digitalizaciju i karakteristike održivosti, čime želi podignuti brend na novi nivo u svom segmentu.

"Cupra Leon spaja ključne elemente koje svako vozilo brenda mora imati, dizajn, performanse i dinamiku. Ovaj novi model prihvata budućnost usvajanjem pogonskih sklopova nove generacije i ekološki osvješćenijim pristupom peformansama", izjavio je Wayne Griffiths, direktor brenda Cupra.

Prošle godine je Cupra dostigla novu prekretnicu te premašila granicu od 500.000 isporučenih automobila od 2018. godine, odnosno otkad je postala samostalan brend. Upravo je novi Cupra Leon redizajniran i poboljšan kako bi se ova uspješna priča nastavila.

Impresivan i sportski dizajn eksterijera

Ovaj model donosi Cuprin novi dizajnerski jezik u kompaktni segment, koji je stvoren da impresionira, bez obzira o kojoj karoserijskoj izvedbi je riječ. Između ostalog je riječ o novom licu i "ajkulinom nosu" naprijed, integrisanom Cupra logotipu na haubi, trokutastim matrix LED prednjim svjetlima te osvijetljenom Cupra logotipu pozicioniranom u centru stražnjeg LED svjetla. Dvobojni stražnji "mišićavi" branik je dizajniran tako da automobil vizuelno izgleda bliže tlu.

Kupci će moći birati između devet različitih dizajna felgi veličine 18 i 19 inča, ali i između devet boja karoserije uključujući nove ekskluzivne boje, Century mat bronzanu i Enceladus mat sivu. Paletu boja kompletiraju Fiord plava, Midnight crna, Glacial bijela, Magnetic Tech, Graphene siva, Taiga siva i Magnetic Tech mat boja.

Ekološka i digitalizirana unutrašnjost

Otvaranjem Leonovih vrata, na tlo se projektuje Cuprin logotip. Unutrašnjost ostavlja osjećaj veće kvalitete zahvaljujući elementima novog dizajna poput centralne konzole, panela vrata, armaturne ploče i presvlaka. Također, korišteni su novi održiviji materijali. Sportska sjedišta su presvučena tekstilom, dok Bucket sjedišta (kadice) mogu biti presvučena 73 posto recikliranim mikrovlaknima s laserskom perforacijom ili eko kožom. CUPBucket sjedišta kombinuju ultra-tehnički tekstil u centralnom dijelu s recikliranim mikrovlaknima i haptičkim materijalima, a bit će dostupna za Cupra Leon VZ i ponudit će osjećaj niže pozicije sjedenja. Uz ova sjedišta idu i određeni dekorativni elementi unutrašnjosti urađeni u tamnom hromu, a uključuju dugmad na upravljaču, centralnu konzolu i ventilacijske otvore.

Digitalizacija je u centru fokusa vozača. Novi i poboljšani HMI interfejs je implementiran u digitalni kokpit iza upravljača, a tu je i veći 12,9-inčni infotainment sistem s slajderom koji ima retro osvjetljenje. Infotainment sistem dolazi s poboljšanim App Barom, widgetima i Clima Barom za jednostavniji korisnički interfejs. Jasno je da su u Cupri radili na jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu. Kontrole klime su integrisane u glavni ekran jedinice, tako da su sve funkcije vozila i pomoćni sistemi dostupni na samo jedan klik spajajući digitalne i fizičke interakcije.

Novo opciono ozvučenje s 12 zvučnika i snage 425W razvijeno je u saradnji s ekspretima za zvuk iz kompanije Sennheiser Mobility. Ovaj sistem uz pomoć AMBEO Concerto softvera isporučuje jasan i čist zvuk, kojem vjeruju muzički kreativci i umjetnici širom svijeta.

U ponudi TSI, eTSI, TDI i eHybrid pogon, snaga od 150 do 333 KS

Cupra Leon će se prodavati s četiri pogonske tehnologije, a to su TSI (benzin), eTSI (blagi hibrid), TDI (dizel) i nova generacija eHybrida (plug-in hibrid). Snaga se kreće od 150 do 333 KS.

Motori s unutrašnjim sagorijevanjem ostaju stub Leonovog pogona uključujući nove opcije, a svi motori su opremljeni turbopunjačima. Ponuda uključuje četverocilindrični 1,5-litarski motor koji razvija 150 KS i koji je uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem, a dostupan je za hatchback i Sportstourer.

U ponudi je i 2,0-litarski motor sa 300 KS, kombinovan sa 7-stepenim DSG mjenjačem putem kojeg se snaga prenosi na prednje točkove, a integrisani prednji diferencijal sa zaključavanjem (VAQ) pomaže u kontrolisanju isporuke snage.

Novi Cupra Sportstourer je dobio dva unikatna motora. Tu je 2,0-litarski TSI s 240 KS, DSG mjenjačem i 4Drive pogonom na sva četiri točka, a najsnažniji u ponudi je 2,0-litarski turbobenzinac koji nudi 333 KS i povezan je sa 7-stepenim DSG mjenjačem. Ova verzija ima i novi mod pogona podešen za stazu, a opremljena je tehnologijom razdjelnika obrtnog momenta i opcionim Akebono kočnicama. Ovo je ujedno i najsnažniji Cupra Leon ikada. Za ovaj model je specijalno razvijen CUPRA mod, papučica gasa je optimizirana, a kalibriran je i mjenjač. Indikator za promjenu stepena prijenosa, kao i kalibracija motora, razvijeni su u tehničkom centru u Maretorellu.

Sistem je postavljen na stražnjoj osovini, kontroliše se elektro-hidraulički s dva neovisna kvačila te omogućava neovisnu kontrolu obrtnog momenta na svakom od dva stražnja točka. To znači da može prebacivati snagu sa stražnjeg lijevog na stražnji desni točak prilikom skretanja, čime Leon Sportstourer VZ postaje još "spretniji".

Sistem šasije je omogućio inženjerima da integrišu i Drift mod, koji će se koristiti na stazi. U ovom modu ESC prelazi u sportski režim, a korištenjem tehnologije razdjelnika obrtnog momenta, puna snaga se može preusmjeriti na jedan stražnji točak, što automobil bolje "gura" u zavoj. Kada je potrebno maksimalna kontrola kočenja, Cupra Leon Sportstourer VZ je na vrhuncu zadatka zahvaljujući svojim 18-inčnim kočnicama, ali može biti opremljen i opcionim kočnicama s Akebono kočionim kliještima sa šest klipova (375 x 36 mm).

Kada je riječ o eTSI pogonu, nudi se za obje karoserijske izvedbe i donosi veću efikasnost. Novi 1,5-litarski TSI benzinski motor razvija 150 KS i isključivo je uparen s DSG mjenjačem, a također je kombinovan s 48V blagom hibridnom tehnologijom koja osigurava efikasnost elektrifikacije. Sistem koristi 48V starter-generator i 48V litij-jonsku bateriju, a omogućava gašenje SUS motora i krstarenje u određenim scenarijima vožnje. Pored toga, sistem vrši povrat energije prilikom kočenja te podržava motor električnom asistencijom.

Ljubitelji dizela će moći dobiti 2,0-litarski TDI motor uparen sa 7-stepenim DSG mjenjačem snage 150 KS.

Novom generacijom eHybrid, odnosno plug-in hibridnog pogona, Cupra želi dokazati da su elektrifikacija i pefromanse savršen spoj. U slučaju novog Cupra Leona dostupne su dvije eHybrid pogoske opcije sljedeće generacije, a one isporučuju 204 i 272 KS. Obje verzije imaju 1,5-litarski TSI motor, elektromotor i veću bateriju kapaciteta 19,7 kWh. U potpuno električnom modu vožnje Leon može preći više od 100 km. Baterija se može puniti snagom do 50 kW, ali i kućnim Wallbox punjačem do 11 kW.

Leon VZ e-Hybrid sa 272 KS može se dobiti s Brembo kočnicama, koje kombinuju kočiona kliješta s četiri klipa i veće bušene diskove (370 x 32) te nude bolje perfomanse kočenja.

Cupra Leon je zasnovan na MQB Evo platformi, a sportska podešavanja šasije i motora garantuju sjajnu dinamiku vozila.

Opremljen je i električnim pojačivačem kočnica, koji osigurava brži odziv od konvencionalnog sistem, kao i mogućnost povrata energije kočenjem.

Naprijed su MacPherson spone, nazad multilink, dok su opruge i amortizeri podešeni za udobnost, ali i brzu reakciju kada vožnja postane energičnija. Vozaču su na raspolaganju modovi Comfort, Performance, Cupra, Drift i Individiual, koji mijenjaju karakter automobila.

Recimo i da model ima sistem koji pojačava prirodni zvuk motora, no u individualnom modu je moguće izabrati opciju Pure koja ga poništava, maksimalno otvara ventile izduvnog sistema i oslobađa 100 posto prirodni i agresivni zvuk motora.

Također, Cupra Leon je bogato opremljen sigurnosnim i pomoćnim sistemima.

Dolazak na tržište

Novi Cupra Leon je dizajniran i razvijen u Barceloni, gdje će se i proizvoditi u sjedištu brenda u Martorellu. Konfigurator će biti dostupan od 6. maja, dok automobil na tržište stiže krajem juna. U Njemačkoj će koštati od 35.500 eura.