Sarajevski Japanci iz AMK Racing Teama: Honda CRX je klasik izvan vremena
Taljanović, Oprašić i Heljić su članovi AMK Racing Teama koji ima 12 članova. Oni se druže svakodnevno, a nerijetko organizuju okupljanja ljubitelja Honde, kao i legalne utrke na 402 metra. Također, oni zajedno rade u agenciji Automotiv u sklopu koje imaju autopraonicu, ali i objekt koji im služi kao sjedište, odnosno, mjesto za druženje. Imaju malu radionicu u Sarajevu, dok je veća, mnogo opremljenija, izvan grada. Radionice im služe za održavanje i unapređivanje njihovih automobila, ali i za nove projekte.
Emir Taljanović (28) je po profesiji novinar, a između ostalog se bavi fotografijom, videoprodukcijom i marketingom. Njegov automobil besprijekornog izgleda privlači pažnju gdje god se pojavi. Iza tog blještavila stoji mnogo rada, truda i potrošenog slobodnog vremena.
"Posjedujem Hondu CRX iz 1991. godine sa 1,6-litarskim Z5 16V motorom koji razvija 130 KS. Automobil se trudim održavati u originalnom stanju, jer je veoma rijedak, pa mi je iskreno žao nešto mijenjati. Kupio sam dva udarena automobila od kojih sam napravio jedan. Tada sam imao popriličnu svotu novca, pa sam sve uložio u svoj projekt i nakon pola godine završio posao na automobilu. Istina, vremenom sam još ponešto kupovao, mijenjao, ali to je u suštini to što sam želio", izjavio je Taljanović.
Svoj izbor automobila smatra logičnim.
"Jednostavno, CRX je klasik, van vremena, prava atrakcija. Danas imamo mnogo skupljih i mlađih automobila, no, CRX je uvijek zanimljiv i privlači pažnju", rekao je mladi Sarajlija.
Hondu CRX vozi svakog dana, ali se i takmiči.
"Trenutno automobil koristim svakodnevno, ali sam učestvovao i na street race utrkama. S društvom često putujem na utrke, a zajedno smo i organizatori. Klub ima 12 članova koji uglavnom voze Honde. Imamo tri CRX-a, dva Civica i još nekoliko modela", kazao je Taljanović.
Troškove je gotovo nemoguće upratiti, ali kako kaže, to i nije bitno. Zadovoljstvo koje osjeća nakon završetka projekta se novcem ne može platiti.
"Nisam pratio računicu, o tome i ne razmišljam, međutim, definitivno nije jeftino. Ono što je pozitivno, jednom kad se auto ovako napravi, više se ne kvari", dodao je ponosni vlasnik crvenog CRX-a.
Emir posjeduje još jedan automobil na kojem još ima mnogo posla. Motor je gotovo spreman, ali karoserija i unutrašnjost zahtijevaju dosta pažnje.
"Imam i drugi projektni auto na kojem radim, a koji ću koristiti za street race. Radi se o modelu Civic koji će biti nešto snažniji od CRX-a. Pokretat će ga 'slagani' motor, koji se popularno naziva 'poor men's Type R'. On je sastavljen od nekoliko različitih motora. Blok je B18C4, koji je bio u modelu Integra slične zapremine. Glava je B16A2 portana i polirana, čiji su svi izduvni kanali ispolirani. Pošto se radi o repariranom motoru, ubačeni su i leteći ležeći ACL ležajevi. Klipovi su od Type R motora B16, koje smo uzeli zbog visoke kompresije. Bregaste osovine pripadaju GSR Integri, a usisna grana je privremeno ubačena od B16A2 motora, dok ne stigne Skunk2. Prije repariranja je motor imao 211 KS, a kad završimo sve, nadamo se 230 KS. Također, planiramo otići i na mapiranje u Sloveniju, gdje se nalazi stručnjak za ovakav motor. Kompletan projekt će biti završen do sljedeće sezone", otkrio je Taljanović.
Do dijelova nije baš lako doći.
"Najviše dijelova nabavljamo iz Hrvatske, a onda i iz SAD-a i Japana. Te zemlje su na puno višem nivou svijesti kada je riječ o Hondi. Susjedi nam zaista mnogo pomažu. Hondaši su puno bliži međusobno od ostalih ljubitelja automobila. Družimo se, organizujemo Honda dane i lijepo se provodimo", istakao je Taljanović.
Samir Oprašić (34) se bavi posredništvom u osiguranju, a posjeduje Hondu CRX s mašinom B16A2 1,6 16V sa 170 KS. On je donedavno automobil koristio za svakodnevnu upotrebu, ali nakon kupovine drugog automobila, modela Civic iz 2010. godine, CRX će ubuduće koristiti samo za utrke. Automobil je na neki način postao porodično blago.
"Automobil pripremam za narednu sezonu, imat će još više snage. Djelove naručujem iz SAD-a, radi se o "aftermarket" komponentama. Tunerska scena je tamo mnogo zastupljenija. Automobil je proizveden 1988. godine, a kupio ga je moj otac. Ja sam ga naslijedio i planiram ga zadržati. To je dječačka ljubav. Učestvovao sam na utrkama sa dosta uspjeha. Održavati ovakav automobil nije jeftino, uglavnom zbog poštarine. ne zbog dijelova", izjavio je Oprašić.
Emir Heljić (38) je po zanimanju elektroinžinjer. On je ponosni vlasnik najsnažnijeg CRX-a u ovoj grupi poklonika Hondinog modela.
"Ovo je vrlo funkcionalno auto koje daje poseban osjećaj tokom vožnje. Zaista je nešto specijalno u odnosu na ostale automobile. U mom CRX-u nije fabrički motor, nego takozvani Frankenstein. Blok i glava se koriste od različitih motora, ukupna zapremina je 2,04 l, a snaga 240 KS. Ovaj motor nema nikakvih dodataka, radi se o takozvanom atmosfercu. CRX koristim samo za street race, ali je legalan i za cestovnu vožnju i garantujem da je tehnički ispravniji od mnogih novih vozila, jer mi koristimo izdržljive "aftermarket" dijelove. Međutim, za svakodnevnu upotrebu vozim Hondu Stream, porodični automobil sa sedam sjedišta. Svi se držimo Honde jer je funkcionalan i pouzdan automobil", rekao je Heljić.
Cilj njegovih kolega iz AMK Racing Teama je da se ljubitelji Honde i ostali ljubitelji četverotočkaša druže i razmjenjuju iskustva, ali i da mlade vozače sklone sa ulica, gdje nerijetko zbog prebrze i opasne vožnje nažalost stradaju.
"Druženja su česta, tema je uglavnom Honda. Organizujemo utrke na 402 metra, jer želimo dati šansu mladim vozačima da osjete adrenalin tokom utrke, ali i da ne 'divljaju' po ulicama. Utrke organizujemo u Živinicama i Mostaru", kazao je Heljić.
Fotografije tri jurilice ponosnih Sarajlija pogledajte u galeriji, a informacije o ljubiteljima Honde potražite ovdje.