Nakon prvih protesta u Renaultu nezadovoljstvo radnika i protesti proširili su se i na fabriku FIAT-a. S obziriom na to da ove dvije fabrike čine više od 40 odsto godišnje proizvodnje automobila u Turskoj, jasno je da zašto ovi protesti imaju veliku pažnju javnosti.
Zvaničnici kompanija su potvrdili da je proizvodnja automobila prekinuta i u Renaultu i u FIAT-u, ali da ne očekuju da će ovaj prekid uticati na samu prodaju i kašenjenje u isporukama.
Renaultova fabrika u Bursi proizvodi modele Clio, Symbol, Megane i Fluence, a samo prošle godine su proizveli oko 318.000 automobila.
FIAT-ovi pogoni zaduženi su za proizvodnju modela Linea, Doblo i Fiorino, i to uz Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Opel Combo. Fabrika Tofas u 2013. godini proizvela je 240.000 automobila.
Ovi štrajkovi su glavobolja i za Tursku vladu, kojoj se može zahvaliti za veliki ekonomski rast, ali se sada susreće sa stagnacijom i nezaposlenošću, i to pred parlamentarne izbore koji će se održati 7. juna.
Ovi protesti ujedno ističu činjenicu da brz i veliki rast Turske ekonomije nije bio praćen poboljšanjem radnih uslova, pa tako oko 40 odsto radnika u Turskoj radi 50 ili više sati sedmično.