Direktor JP Autoceste FBiH
0

Ensad Karić: Na Koridoru Vc će iduće godine raditi 5.000 ljudi

Razgovarao: Nedžad Jamaković
Foto: F. K./Klix.ba
Foto: F. K./Klix.ba
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić u razgovoru za portal Klix.ba je iznio zanimljive podatke o broju radnika na izgradnji Koridora Vc, kao i o novim kilometrima koji bi trebali biti izgrađeni do 2014. godine. Brojke su ohrabrujuće, kao i to da će biti puno posla za domaće građevinske firme.
Ensad Karić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Ensad Karić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Šta je to dosad urađeno na Koridoru Vc i šta će se raditi u narednom periodu?

Kada sam stupio na ovu dužnost u maju prošle godine, mi smo imali izgrađenih 37 km autoceste na Koridoru, a to je rađeno od kraja rata. Zatekao sam odobrenih kredita u iznosu 255 miliona eura i još "dogovorenih" 166 miliona eura, koji uskoro trebaju biti ratifikovani u Domu naroda. Od čitavog tog iznosa bilo je potrošeno tek 10 miliona eura i već smo plaćali penale kreditorima, jer nismo koristili odobreni novac. Stoga je moj prioritet bio da što prije počnemo trošiti taj novac na izgradnju autoceste, čime bismo i stvorili pozitivniju sliku kod kreditora i stekli uvjete da dobijemo nove kredite neophodne za gradnju. Sada smo počeli trošiti i ovih dogovorenih 166 miliona eura, odnosno raditi na tim dionicama.

Šta to konkretno znači na terenu?

Otvorili smo radove na dionici Kakanj - Bilješevo i ta bi dionica trebala biti završena do septembra ove godine. Čitava dionica (16 km) Kakanj - Drivuša (do ulaza u Zenicu), gdje imamo i zahtjevni tunel Vijenac, trebala bi biti gotova do 2014. godine. Što se tiče tunela, moram napomenuti da smo 27. juna raskinuli ugovor sa slovenskim Primorjem i tu imamo odobrenje da domaće firme, koje su bile podizvođači, već u augustu nastave radove na tunelu. Njima ćemo izmiriti sva dugovanja na tom poslu. U septembru prošle godine počeli smo raditi i dionicu Bijača – Kravica – Međugorje, gdje bi 10 km trebali završiti do početka 2014. Započeli smo i radove na nepunih 21 km dionice Tarčin – Vlakovo, što bismo trebali završiti u jesen 2014. Do kraja godine ćemo potpisati ugovor za gradnju 11 km dionice Svilaj - Odžak, a rok za završetak tih radova je 14 mjeseci. To znači da ćemo u tri godine izgraditi 58 km autoceste, što je vrlo dobro u poređenju sa 37 km koje smo gradili godinama. Osim toga, Slovenija je u prosjeku gradila 20 km autoceste godišnje, dok su Hrvati to napravili mnogo brže, ali zato sada imaju dug 3,5 milijarde eura.

Ruta koridora Vc kroz BiH
Ruta koridora Vc kroz BiH
Hoćemo li uzimati nove kredite i kada bi nam mogli biti odobreni?

Već u augustu i septembru u posjetu će nam doći predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB). Predložit ćemo da nas kreditiraju sa 100 miliona eura koji nam nedostaju za dionicu Tarčin - Vlakovo, a prioritet nam je i osigurati novac za treći lot na Sarajevskoj obilaznici Butila – Vlakovo. Tu je završeno tek 30 posto posla u vezi s uklanjanjem objekata koji su na trasi puta i u ovom trenutku vam ne znam reći kada ćemo i konačno završiti taj posao. Već je postalo degutantno govoriti o Sarajevskoj obilaznici i sramota je što sva ta priča toliko traje. Naša država je već dobila kredit za taj treći lot, ali je novac potrošen negdje drugo. Upravo zato nam i jeste prioritet ova dionica, kako bi ta priča konačno bila završena, odnosno kako ne bismo došli u situaciju da na dionici Tarčin - Zenica 2014. godine nedostaje jedino 4 km autoceste od Butila do Vlakova. Također, dionicu Tarčin – Mostar planiramo raditi našim novcem, odnosno iz kreditnih linija, dok ćemo za gradnju puta od Zenice do Doboja izabrati konsultantsku kuću koja će nam pomoći da taj posao završimo dodjelom koncesije, odnosno putem javnog partnerstva.

Koliki je priliv novca od putarina i akciza na gorivo?

Akcize na gorivo za gradnju cesta nam na godišnjem nivou donose 70 miliona KM, a putarine još 10 miliona. Od tog novca mi finansiramo izradu projekata, eksproprijacije, pripremu terena za gradnju i otplatu kredita. Već 2013. ćemo morati početi otplatu nekih kredita za koje je istekao grejs period.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
U kojoj su mjeri na Koridoru Vc angažovane domaće firme?

Moram vam reći da je 80 posto resursa i radnika na Koridoru iz naše zemlje. Mi smo ove godine planirali u izgradnju autoceste uložiti 300 miliona KM, u narednoj godini ćemo biti najmanje na tom nivou, a vjerovatno ćemo i više investirati. Iduća godina nam je udarna i imat ćemo otvorenih osam velikih gradilišta na dionicama koje smo spomenuli te očekujemo da će tu raditi 5.000 radnika, od kojih će najveći dio biti iz domaćih firmi. To je vrlo značajan podatak, posebno ako je poznato da jedno radno mjesto u građevinarstvu za sobom "vuče" još 2,5 radna mjesta u pratećim industrijama.

Na kraju, možete li nam reći je li i konačno definirana ruta Koridora Vc, a s obzirom na to da je bio određeni spor u vezi s Počiteljem i Vrelom Bune?

Donesen je Prostorni plan FBiH kojim je definirana ruta Koridora Vc i prema kojem bi most trebao biti građen prije Počitelja, a autocesta iznad Vrela Bune, kako se ne bi ništa remetilo na tom području. Taj Plan tek treba usvojiti Dom naroda i zato i jeste bilo navodnog spora u vezi s tim. Međutim, mi sarađujemo s lokalnom zajednicom i sasvim je sigurno da ništa neće biti građeno nauštrb lokalnog stanovništva ni na jednoj dionici.