Hadžić je nakon sastaka rekao u izjavi novinarima da su u posljednih nekoliko dana izdate i četiri dozvole na nivou BiH za "talgo" vozove.
"To znači da bismo već od jeseni, na osnovu usaglašenih stavova, mogli imati putničku liniju za koju će dvije entitetske željeznice definirati formalne okvire za uspostavljanje ove linije", naglasio je Hadžić, izrazivši zadovoljstvo što će to biti prvi put da se uspostavlja linija koja će integrirati cijeli prostor BiH, od svjeverozapadnog dijela, preko sjevernog pa do gotovo samog juga, odnosno do Mostara.
On ističe da se na ovaj način pokušavaju riješiti pitanja koja su u BiH dugo prolongirana.
"Mislim da će putnički saobraćaj na ovaj način zaživjeti", kazao je državni resorni ministar, naglašavajući da će u narednih mjesec dana biti razmotrene sve tehničke karakterstike za uspostavljanje ove linije, pa i o pitanju instrastrukturnih ulaganja na pojedinim dionicama.
Na sastanku, kojem zbog obaveza nije prisustvovao i ministar transporta i komunikacija u Vladi Federacije BiH Enver Bijedić, razgovarano je i o modalitetima subvencioniranja spomenutih linija, ali su to pitanje ostavili za početak jeseni kada će i zvanično biti objavljen početak putničkog saobraćaja na ovoj liniji.
Ministri Hadžić i Čubrilović danas su dogovorili i IPA programiranje, odnosno da na nivou ministara imaju usaglašen stav o tom pitanju za oblast transporta na nivou BiH.
Razgovarano je i rekonstrukciji ceste Foča-Šćepan Polje, uz očekivanje da bi se u ovoj godini pripremila, a naredne godine izradila projektna dokumentacija, a zatim da bi se prekograničnom saradnjom realizirala ta vitalna saobraćajnica i za Crnu Goru i BiH, posebno njen istočni dio.
I ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović je potvrdio da je taj put veoma zahtjevan, a vrijednost projekta je oko 55 miliona eura, te da, iako ta sredstva nije lako osigurati, postoji interes Crne Gore i BiH da se to završi.
Budući da RS nema "talgo" vozove, Čubrilović je dodao da će zato biti u funkciji vozne kompozicije Željeznica FBiH.
Očekuje i da izvođač završi dokraja radove na rekonstrukciji pruge Doboj-Banja Luka te podsjeća da su zbog produženja rokova platili i "penale" u iznosu od nekoliko miliona.
Uvođenje ove putničke linije, smatra on, trebalo bi da poboljša stanje u putničkom željezničkom saobraćaju i "vrati putnike u vozove".
Na sastanku je bilo riječi i o kontroli zračnog prometa u BiH te o digitalizaciji, kao jednom od krupnih koraka koji mora biti završen do polovine 2014. godine.
Ministar Hadžić je rekao da sve ove projekte pokušavaju što više ubrzati, izrazivši zadovoljstvo što je saradnja resornih ministara u BiH na zavidnom nivou.
Ministar saobraćaja i veza RS-a je također rekao da problemi na Željeznicama RS-a, na koje je ukazao i premijer RS-a Aleksandar Džombić, nisu od jučer, a da se i zaključci koji su usvojeni na tematskoj sjednici o potrebi jasnog plana spasavanja tog preduzeća od daljnjih gubitaka i propadanja "treba da budu vjetar u leđa" menadžmentu da nastavi rad.
Očekuje i podršku Udruženja evropskih željeznica (CER), sa čijim predstavnicima je danas razgovarao, a u rješavanje organizacionih problema u Željeznicama RS-a, davanjem stručne pomoći.