VW traži kompanije u BiH za proizvodnju autodijelova: Tri firme već potpisale ugovor
Stručni tim ljudi Volkswagen grupacije i Vlade FBiH posljednjih nekoliko sedmica intenzivno obilazi firme širom FBiH, tražeći potencijalne partnere koji bi ubuduće mogli proizvoditi dijelove za njemačkog automobilskog giganta.
Ideja je rođena početkom 2016. godine kada je premijer FBiH Fadil Novalić obavio razgovor s predstavnicima Vlade Njemačke i dogovorio da će Vlada Njemačke, kroz lance dobavljača Volkswagena, pokušati osigurati određene poslove firmama iz Bosne i Hercegovine, a koje su već na nivou da mogu raditi u automobilskoj industriji. Na osnovu tog dogovora, Vlada Njemačke i Volkswagen Group ovlastili su bivšeg direktora Volkswagena dr. Reinharda Junga da zastupa interese njemačke grupacije u razgovorima s predstavnicima Vlade FBiH i bh. firmama.
Do sada posjećeno 30-ak firmi
Od tog trenutka krenulo se u aktivnost istraživanja bh. tržišta i obilaska firmi, kako bi se sve strane koje su uključene u proces uvjerile u stanje pojedinih fabrika.
"Do sada smo obišli nekih 30-ak firmi i tu se sagledavaju kapaciteti, kadrovi, mašine, čime se raspolaže, šta firme mogu uraditi, dakle, zatečeni standardi. U skladu s tim, firmama se dostavljaju određene tabele kako bi se sve to, crno na bijelom, evidentiralo", govori za Klix.ba Almin Mališević iz Udruženja metalne i elektro industrije Privredne komore FBiH, u čijem okviru djeluje Grupacija automobilske industrije.
Kako Mališević objašnjava, predstavnici Vlade FBiH i njemački partneri nakon toga analiziraju zatečeno stanje i prikupljene podatke šalju Volkswagen grupaciji, gdje se u konačnici ocjenjuje da li firme zadovoljavaju tražene kriterije i šta bi eventualno mogle raditi za njemačkog giganta.
Šest firmi pred potpisivanjem ugovora sa Volkswagenom
"Od 30-ak firmi, tri su već potpisale ugovore, dok još tri su na dobrom putu da to uskoro urade", ističe Mališević.
Preciznije, kompanije Bekto Precisa d.o.o. Goražde, Saraj Komerc d.o.o. Gornji Vakuf i Strojal d.o.o. Sarajevo su potpisale ugovore sa Volkswagenom i trenutno rade na njihovoj realizaciji. Pobjeda d.d. Tešanj je u fazi izrade ponuda i očekuje dobijanje posla, Plamingo d.o.o. Gračanica je u fazi uvođenja potrebnog standarda ISO TS i nakon toga će ući u dobavljački lanac VW i raditi na dobijanju posla, dok je TMD Group d.o.o. Gradačac u fazi razgovora sa Volkswagenom o proizvodima koje TMD može raditi, poslije čega će se raditi na modalitetima dobijanja poslova.
Ovo su firme koje su prve ušle u razgovore sa VW-om, dok je značajan broj drugih firmi također posjećen, popunjeni su formulari i čekaju se daljnje instrukcije.
Posljednja u nizu posjeta, prije nekoliko dana, upriličena je Unsko-sanskom kantonu. Prema riječima Nihada Šušnjara, generalnog sekretara Privredne komore USK, delegacija je obišla preduzeća Remus d.o.o. Sanski Most, ZAH d.o.o. Bosanska Krupa, Novi most d.o.o. Bosanska Krupa i PVC Stolarija Horozović d.o.o. Sanski Most.
"Oni su bili tu, vidjeli o čemu se radi, napravit će određeni izvještaj prema stručnom timu i vidjet ćemo šta će reći. U narednom periodu obići ćemo još dvije firme u Bosanskoj Krupi koje bi potencijalno mogle ući u Volkswagenov lanac, budući da se već bave određenom vrstom metaloprerade i proizvode dijelove za neke druge svjetske kompanije", kaže Šušnjar za naš portal.
Firme moraju posjedovati ISO TS standard
U narednom periodu delegacija će obići i brojne druge firme širom Federacije za koje se smatra da imaju kapacitet, mogućnost i interes da se bave ovom vrstom proizvodnje. Generalno, da bi neka firma radila u automobilskoj industriji, odnosno proizvodila dijelove koji se ugrađuju u automobile, mora posjedovati ISO TS standard.
"Neke firme u našoj zemlji nisu imale taj standard pa su krenule u njegovo uvođenje, a neke su već uvele i počele dobijati poslove od VW-a", napominje Mališević.
On pojašnjava šta uopće znači ulazak u lanac dobavljača Volkswagen grupacije.
"Prostim jezikom kazano, kada jedna firma stekne sve uslove i Volkswagen pristane na to da ona može raditi za njega, firma dobija svoj broj dobavljača koji joj je ujedno ulaznica na online server Volkswagena, na kojem su svakog dana dostupne ponude šta je Volkswagenu potrebno taj dan od dijelova. I svaka firma, od njih nekoliko stotina, može poslati svoje ponude i ako njihova ponuda zadovolji interes VW-a, u smislu cijene i svega ostalog, potpisuje se ugovor", pojašnjava naš sagovornik.
On ističe da je jedino firma Volkswagen Sarajevo u Bosni i Hercegovini do sada direktno radila za Volkswagen Group.
"Nijedna druga firma iz BiH do sada nije imala direktnu isporuku za Volkswagen, iako su neke kompanije radile određene dijelove za Volkswagen, ali je to išlo putem nekih posrednika i trećih firmi koje su to isporučivale VW-u. Međutim, tu nemate sigurnost kakvu imate u ovom slučaju, jer direktno sarađujete sa Volkswagenom. Jednostavno, u njihovom ste sistemu, sa garancijom i bez ikakvih posrednika", kaže za kraj Mališević.