BiH
40

Građani nezadovoljni: GRAS tvrdi da nema problema s prevozom i redom vožnje

Piše: M. Nukić
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Korisnici javnog gradskog prevoza u Sarajevu u posljednje vrijeme žale se na neredovnost odvijanja tramvajskog, trolejbuskog i minibuskog prevoza. Građani Sarajeva posljednjih dana znali su čekati tramvaj i po 25 minuta na temperaturama u minusu. No, iz GRAS-a tvrde kako takvih žalbi nema i da se tramvajski saobraćaj odvija bez problema.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba

"Što se tiče odvijanja tramvajskog saobraćaja preduzeće GRAS nema značajnijih problema, te možemo reći da ovaj vid prevoza ispunjava funkciju gotovo u potpunosti kako u pogledu broja vozila tako i u pogledu poštivanja reda vožnje. U prilog tome govori to da nam se građani ne žale na redovnost i odvijanje tramvajskog prevoza, a ako ima žalbi one nisu ove prirode", kazali su nam iz GRAS-a.

Nesreće razlog prekida, nesavjesni vozači razlog kašnjenja

Ističu da zbog veoma čestih saobraćajnih nesreća putničkih i drugih vozila koji se događaju na tramvajskoj pruzi ili raskrsnicama dolazi do obustave tramvajskog saobraćaja i da na to ne mogu utjecati. U tim slučajevima građani stoje na tramvajskim stanicama i po pola sata, a potom se upute pješke ka najbližim tramvajskim okretaljkama (Skenderija, Željeznička stanica, Čengić Vila, Nedžarići) u nadi da će tramvajski saobraćaj biti preusmjeren, što nije uvijek slučaj.

"Također, vozila koja suprotno saobraćajnim pravilima ne poštuju žutu traku i koriste trasu namijenjenu isključivo za prolazak tramvaja utiču na normalno odvijanje saobraćaja i poštivanje reda vožnje. Kada se desi kvar na tramvaju u toku vožnje, zbog šlepanja vozila dolazi do manjeg usporavanja u odvijanju tramvajskog saobraćaja, a nikad se saobraćaj ne obustavlja. Ovome treba dodati i vremenske uvjete te stanje na saobraćajnicama koji također utiču na odvijanje i tramvajskog i trolejbuskog saobraćaja", rečeno je u GRAS-u.

Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba

Kada je u pitanju trolejbuski saobraćaj, istakli su da su nabavili 15 polovnih vozila od kojih je do sada stiglo devet. Riječ je o vozilima iz Ženeve starim 20 godina, a kupljeni su sredstvima koje je Vlada Kantona Sarajevo odobrila preduzeću GRAS u iznosu od 1.400.000 KM. Po zvaršetku potrebne dokumentacije i registracije vozila će biti puštena u saobraćaj.

Minibuske linije nisu ukinuli, ali nemaju vozila

Kada su u pitanju minibuske linije, iz GRAS-a ističu da nije ukinuta niti jedna.

"Problem predstavlja nedostatak tehnički ispravnih vozila, te njihova starost. Svakodnevno se poduzimaju sve mjere da se za saobraćaj osigura što veći broj vozila, no problem je što nemamo zamjenskih vozila te se u slučaju kvara povlače u garažu do njihove opravke i ponovnog uključenja u saobraćaj", kazali su.

Dodali su kako u ovoj godini planiraju nabavku i dodatnog broja minibusa, što ovisi od finansijskih sredstava.

Inspekcija utvrdila nepoštivanje reda vožnje

Da KJKP GRAS nema redovne linije na određenim lokacijama utvrdila je i Kantonalna saobraćajna inspekcija koja je u toku oktobra, novembra i decembra prošle godine kontinuirano vršila inspekcijske nadzore javnog linijskog prijevoza putnika na području Kantona Sarajevo. Zbog neredovnog održavanja zatraženo je brisanje 18 linija iz Registra redova vožnje.

Od Ministarstva saobraćaja KS zatraženo je brisanje linija: Latinska Ćuprija-Komatin, Ilidža-Doglodi, Stup-Dobroševići, Drvenija-Donji Velešići, Stup-Vogošća, Otoka-Turkušići, Vijećnica-Hladivode, Park-Šip-Bušća, Otoka-Buća Potok, Otoka-Boljakov Potok, Željeznička Stanica-Reljevo, Željeznička Stanica-Rajlovac, Stup-Sokolje, Park-Sedrenik, Park-Hrastovi, Stup-Zabrđe, Stup-Numan Paše Ćuprilića i Dom Armije-Bare.