Tri decenije nakon ovog spektakularnog svjetskog događaja u glavnom gradu BiH, Sarajevo danas nema gradski prijevoz do olimpijskih planina i okolnih izletišta, čak ni vikendom i praznikom. Izletnicima, rekreativcima, planinarima, turistima ostaje da u vlastitoj režiji (privatni automobil, taksiprijevoz...) odu do Bjelašnice, Igmana, Jahorine, Bijambara, Skakavca, Crepoljskog...
Brojni turisti koji dolaze u Sarajevo iskazuju negodovanje zbog nepostojanja gradskog prijevoza kojim bi mogli posjetiti okolne planine, izletišta i uživati u njihovim ljepotama.
"Sve više gostiju Sarajeva žele da obiđu sve olimpijske planine. I ove kao i prethodnih godina imamo pritužbe stranih turista na nedostatak gradskog prijevoza do sarajevskih izletišta, prije svega do Skakavca i Bijambara, ali i do olimpijskih planina. Njima je neshvatljivo da ne postoji gradski prijevoz do ovih lokacija", kazala je u razgovoru za Agenciju Fena glasnogovornica Turističke zajednice Kantona Sarajevo Asja Hadžiefendić-Mešić.
Podsjetila je da je jedan od problema koji postoji godinama i nedostatak gradske linije do Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
"Sad više ne znamo ni koga da kontaktiramo kad imamo dva prijevoznika u gradskom prijevozu, Gras i Centrotrans. Kada smo kontaktirali dobijemo obrazloženje da su te linije nerentabilne. Isto kao što je obrazloženje da je nerentabilna linija do Međunarodnog aerodroma Sarajevo", kazala je Hadžiefendić-Mešić.
Glasnogovornica KJKP "ZOI'84" Muamera Šehić je Feni kazala da "što se tiče prijevoza građana do Bjelašnice i Igmana preduzeće ZOI'84 ne posjeduje vlastite autobuse niti vozila koja bi mogli koristiti u tu svrhu".
Stav preduzeća ZOI'84 je da bi jedan od gradskih prijevoznika trebao uspostaviti liniju prema olimpijskim planinama i u toku ljeta.
Izvršni direktor Tehničke funkcije Centrotrans Eurolinesa Ibrahim Kerla je u izjavi za Fenu kazao da "Centrotrans Eurolines što se tiče prijevoza prema okolnim planinama Sarajeva, odnosno Bjelašnici, Igmanu i Jahorini nema otvorene putničke linije.
"Nemamo redovnog linijskog prijevoza. On se može uvesti, ali tu odluku treba da donese resorno ministarstvo da bismo mi uveli redovnu liniju. Mi smo imali dogovor s hotelom "Maršal" na Bjelašnici gdje smo vozili njihove klijente, ali smo imali problem s inspekcijom gdje su nas oni proglasili nelegalnim prijevoznikom", naglasio je Kerla dodavši da će se Centrotrans odazvati pozivu za organiziranje ovakvog prijevoza ukoliko bude to zatraženo.
On je naglasio da Centrotrans ima dva city busa koji prevoze turiste u obilasku po gradu.
Generalni sekretar Planinarskog saveza BiH Tarik Grabus je Feni kazao da je situacija veoma loša kada je u pitanju "saobraćajna infrastruktura koja povezuje bh. gradove s turističkim destinacijama, odnosno ruralnim turističkim lokalitetima".
"Mi direktno radimo na terenu i imamo kontakte sa ljudima koji su zainteresirani da posjećuju naše turističke destinacije i dosta ljudi i iz BiH i Evrope i svijeta nas zovu u Savez i traže informacije i naglašavaju problem nepostojanja autobusa i lošu infrastrukturu", kazao je Grabus.
Naglasio je da bi resorno ministarstvo saobraćaja trebalo da potiče razvoj infrastrukture na bilo kojem nivou da bi zainteresirani posjetioci mogli uživati u bh. turizmu.
Kako je Feni rečeno u KJKP "Gras" Sarajevo ovo preduzeće do sada "nije zaprimilo nijedan zahtjev za prijevoz do olimpijskih planina u toku ljeta".
Trenutno su u funkciji i dvije minibuske linije, jedna prema Baricama, a druga prema Trebeviću.
"Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo ima i volju i namjeru da pomogne razvoj turizma u gradu Sarajevu i ozbiljno će poraditi na pitanju uspostave prijevoza prema sarajevskim izletištima i olimpijskim planinama", kazao je Agenciji Fena ministar saobraćaja KS-a Jusuf Bubica.
Mišljenja je da to pitanje zaslužuje interes Kantona te da će u dogledno vrijeme biti uspostavljene te linije.
"Mislim da bi ispravan put bio ukoliko bi se turističke zajednice obratile Kantonu Sarajevo i Ministarstvu saobraćaja KS-a, pa da mi organiziramo na neki način prijevoz. Da li bi to bile redovne linije ili linije na zahtjev turističkih zajednica kada se pojave veće grupe turista to ćemo vidjeti. Mi smo u svakom slučaju raspoloženi za saradnju i nastojat ćemo da napravimo minimum onoga što je moguće u ovim uslovima", kazao je ministar Bubica.
"Ukoliko se iskaže interes za linijama za prijevoz mi ćemo putem svojih prijevoznika Grasa i Centrotransa pokrenuti inicijativu da se uspostavi redovna linija, možda jedna za Bjelašnicu, jedna za Jahorinu, jedna za Igman ili gdje već bude interesa", kazao je ministar Bubica.
Godina 2014. je višestruko simbolična za grad Sarajevo, jer se te godine obilježava sto godina od početka Prvog svjetskog rata i 30 godina od održavanja 14. zimskih olimpijskih igara u Sarajevu.
Od 21. do 28. juna 2014. Sarajevo i cijela BiH će biti pozornica kulturno-umjetničkih i sportskih programa svjetskog karaktera radi promocije mira, umjetnosti, slobode, suživota i zajedništva u Evropi i svijetu. Tim povodom su Francuska i Grad Sarajevo, uz podršku Evropske unije, formirali Fondaciju pod nazivom "Sarajevo, srce Evrope", koja će primiti sve države i međunarodne aktere koji žele da se uključe u realizaciju projekta "Sarajevo 2014."
Građanima, ali i turistima ostaje da se nadaju da će bar do sljedeće godine biti uspostavljen neki vid redovnog prijevoza iz grada Sarajeva prema olimpijskim planinama i izletištima da bi mogli uživati u bh. prirodnim ljepotama.
Turistička zajednica KS-a je za ovu godinu izuzetno zadovoljna posjetom turista. U martu je bilo 20.000 turista i to je povećanje od 25 posto u odnosu na mart prošle godine. Ostvareno je 40.000 noćenja. Najviše je turista iz Hrvatske, Turske, zatim iz Srbije, Slovenije, Austrije, Crne Gore, Njemačke, Italije, Makedonije i SAD-a.
S lijepim vremenom broj turista se povećava. U gradu je primijećen veliki broj turista iz Turske, Italije, zatim veliki broj Finaca a povećava se i interesovanje finskih medija i za Sarajevo i BiH kao turističku destinaciju.