Tim povodom u prostorijama Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) održana je konferencija za novinare na kojoj je istaknuto da će kontrolu letenja iznad države od sada vršiti isključivo mladi stručnjaci iz BiH.
"Ovo je bio jedan od najznačajnijih projekata u BiH. Mislim da je jednako važan kao i izgradnja autoputa. Najveći uspjeh za nas je što smo u BiH zadržali mlade stručne kadrove koji će vršiti kontrolu letenja. Trenutno radimo na školovanju naših mladih ljudi, kako bi bili potpuno psihofizički spremni za kontrolu letenja. Ponosan sam na ovaj projekt“, rekao je Marin Raspudić, vršilac dužnosti direktora BHANSA.
Izgradnja sistema kontrole letenja ukupno je koštala 53 miliona KM. Finansirana je iz dva izvora i to kreditnih sredstava EBRD u iznosu od 17 miliona eura, te iz budžetskih sredstava u iznosu od 19,6 miliona KM.
"BiH danas prvi put u historiji radi oblasnu kontrolu letenja, što je značajan trenutak za BiH, ali i Evropu, zato što je ovo posljednji centar za kontrolu letenja koji će biti izgrađen na kontinentu“, rekao je Đorđe Ratkovica, direktor Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA).
Istakao je da je ovaj projekt jedan od najkompleksnijih koji je realizovan u BiH i to isključivo sa domaćim kadrovima.
Izgradnja sistema kontrole letenja bila je podijeljena u tri faze. Prva faza je obuhvatala period od 2004. do kraja 2006. godine i podrazumijevala je izradu strategije, njeno usvajanje od Vijeća ministara BiH, te odobrenje EBRD kredita.
Druga faza počela je potpisivanjem ugovora sa EBRD bankom i trajala je do kraja 2010. godine, kada je završena izgradnja potrebnih objekata, nabavka i instaliranje potrebne opreme čime su stvoreni preduslovi za institucionalnu transformaciju zrakoplovnih institucija u BiH.
Treća faza podrazumijevala je transformaciju zrakoplovnih institucija u BiH, odnosno formiranje BHANSA-e, koja će objediniti upravljanje i operativni rad svih službi kontrole letenja u BiH i postojećih operativnih cjelina aerodromske i prilazne kontrole letenja.