Otputovali prvi putnici i novinari
10

Novi voz, kupljen prije tri godine, tek danas krenuo za Mostar

Piše: N. Grabovica
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Novi niskopodni elektromotorni voz, koji su Željeznice Federacije BiH kupile prije tri godine, konačno je jutros iz Sarajeva krenuo prema Mostaru.

Prvi putnici i novinari jutros su u devet sati krenuli iz Sarajeva prema Mostaru novim niskopodnim elektromotornim vozom, čime je ozvaničeno puštanje u funkciju voza, koji će dosta unaprijediti poslovanje Željeznica FBiH.

Nedžad Osmanagić, predsjednik Uprave Željeznica Federacije BiH, je istakao kako su u realizaciji ovog projekta učestvovali i naši domaći stručnjaci iz Željeznica FBiH.

"Do danas je kvalitet usluga bio na niskom nivou, međutim, uvođenjem ovog voza otvaramo novo poglavlje, koje predstavlja veliki kvantitativni i kvalitativni pomak u pružanju usluga putnicima, što je i naš osnovni cilj. Nadamo se da ćemo na ovaj način dobiti još više putnika", naglasio je Osmanagić, koji je dodao da se na ovo čekalo 30 godina.

Voz je proizvela hrvatska firma "Končar eklektična vozila" u saradnji sa stručnjacima iz Željeznica FBiH.

To je kompaktni četverodijelni voz sa dva pogonska modula i sa 176 sjedećih mjesta u prvom i drugom razredu, te 94 stajaća mjesta u drugom razredu. Maksimalna brzina koju može razviti je 160 km/h, a razmještaj opreme odlikuje se funkcionalnošću i estetskim karakteristikama.

U prostoru namijenjenom za putnike ugrađene su djelimične transparentne pregrade koje vizuelno ne zatvaraju prostor, a štite putnike od hladnog zraka pri otvaranju vrata.

Osmanagić je u svom obraćanju kazao i kako će krajem ljeta, odnosno krajem mjeseca augusta u funkciji biti i ostali talgo vozovi te će time biti dosta unaprijeđena ova vrsta saobraćaja u BiH.

Naveo je i mnogo podataka o pozitivnom poslovanju Željeznica FBiH posljednjih godina, ali jedna bitna činjenica, koju čelni čovjek Željeznica FBiH nije spomenuo, jeste da su ovi vozovi nabavljeni još 2009. godine, ali zbog nedostatka sredstava nisu mogli biti pušteni u funkciju.

Još tada su čelni ljudi Željeznica FBiH bili prisiljeni da traže kredit od Razvojne banke kako bi izmirili taj dug. Vrijednost voza koji je "Končar" isporučio u decembru 2009. bila je 5,3 miliona eura, a zbog neplaćanja u predviđenom vremenskom periodu, taj iznos dosegao je cifru od 11 miliona eura.