Predizborne pjesme i spotovi često su u proteklim godinama otišli u krivom smjeru pa su, umjesto da podstaknu birače da glas daju određenom kandidatu ili stranci, izazivale podsmijeh u javnost. Ima takvih i u ovoj izbornoj kampanji.
Među onima koje su snimile predizborni spot je Stranka demokratske akcije (SDA). Oni su, po uzoru na AK partiju turskog lidera Recepa Tayyipa Erdogana snimili visokobudžetni spot u kojem su prikazali prirodne ljepote BiH, a sve to je popraćeno stihovima himne "Jedna si jedina", o čemu smo već pisali.
Socijaldemokratska partija BiH (SDP) na ovim izborima nema plakate i bilborde na ulicama širom BiH. Oni su se odlučili za nešto drugačiju kampanju. Kada su u pitanju predizborni spotovi, na zvaničnoj stranačkoj web stranici je moguće pronaći nekoliko njih posvećenih različitim segmentima društva. Tako imaju spot posvećen obrazovanju, infrastrukturi, energetici, zdravstvu... SDP također ima poseban predizborni spot, tačnije kratku videoporuku, za svog kandidata za Predsjedništvo BiH Bakira Hadžiomerovića.
Stranka za Bosnu i Hercegovinu (SBiH) za ove izbore ima primjetno intenzivniju predizbornu kampanju. Osim bilborda i plakata, snimili su i predizborni spot u kojem se zapravo predstavlja nekoliko njihovih kandidata koji govore o različitim oblastima društva i privrede, odnosno šalju poruku za šta će se ta stranka zalagati.
HDZ 1990 se odlučio za predizbornu pjesmu "Ovo je naša zemlja" i spot u kojem dominira njihov kandidat za člana Predsjedništva BiH Martin Raguž. "Podvucimo crtu, čekaju nas dani novi, ovo je naša zemlja, tu žive naši snovi", refren je kojim "Devedesetka" nastoji privući birače.
"Pjesma je djelo Antuna Pejinovića, iseljenika iz Bosne i Hercegovine koji živi i radi u Švedskoj, a ljubav prema rodnoj grudi i želja za boljom i pravednijom Bosnom i Hercegovinom inspirirale su ga da napravi ovu pjesmu, koja se izdvaja iz mora jeftinog kiča i lažne umjetnosti, koje nam političke stranke plasiraju putem svojih himni i pjesama", naveli su iz HDZ-a 1990 u saopćenju za javnost.
Stranke i kandidati sa sjedištem u RS-u uglavnom još uvijek nemaju predizborne spotove i pjesme. Nekolicina njih ima tek kratke snimke na kojima su više-manje direktna obraćanja kandidata. Među onima koji još uvijek nemaju spot ili izbornu pjesmu za oktobarske izbore su i SBB, Demokratska fronta, HDZ, SNSD, SDS...
Ono što bi se moglo svrstati u šaljivu stranu izbora ili u rubriku "vjerovali ili ne" je i spot jednog kandidata za Narodnu skupštinu RS-a.
Vinko Perić iz Partije ekonomske i socijalne pravde, čiji je predsjednik aktuelni potpredsjednik RS-a Emil Vlajki, čini se ovih je dana prije nasmijao bh., ali i širu javnost svojim predizbornim spotom, nego što je poslao ozbiljnu poruku glasačima. Njegov prvobitni spot u kojem je bila i pjesma čiji su stihovi "Neće, majko ovo biti Turska, već zauvijek Republika Srpska", uklonjen je sa YouTubea nakon što su mediji objavili tekst o tome te se pojavio novi u kojem nema pjevača, kafane i uvredljivih poruka, samo Perić sa svojim obećanjima.
Do izbora koji se održavaju 12. oktobra ostalo je još dovoljno vremena da se i druge stranke biračima predstave i na ovaj način, a hoće li ostaje nam da vidimo.