Ministri, kao i direktor JP Ceste FBiH Filip Vujeva odišu optimizmom te ističu kako nema nikakvog razloga da se ne ispoštuju zadati rokovi na LOT-ovima 1 i 2.
"Poznato je da je gradnja na ovom objektu počela 2007. te da smo imali dvogodišnji prekid radova, jer firma SCT nije bila kadra da ga dovrši, pa smo morali ući u proceduru izbora novog izvođača radova. No, sada imamo nove izvođače na LOT-u 1 - Strabag i HP Investing - i oni će do kraja oktobra ove godine završiti ono što je SCT-u ostalo na ovoj dionici (Jošanica - Butila)", rekao je novinarima ministar prometa i komunikacija FBiH, Enver Bijedić, dodajući kako će 33 miliona KM pokriti sve preostale troškove na LOT-u 1, uključujući i potraživanja firmi kojim SCT nije isplatio obavljeni posao.
(Ne)odgovorni pojedinci
Direktor JP Ceste FBiH Filip Vujeva je dodao kako su na LOT-u 2, od Butila prema Sarajevu, završeni zemljani radovi, kao i 70 posto eksproprijacije objekata izgrađenih na predviđenoj trasi. "LOT 2 bi trebao biti završen na proljeće iduće godine. Kao što vidite, radovi se odvijaju punom parom i rokovi ne bi trebali doći u pitanje", kazao je Vujeva. On nije želio odgovoriti na pitanje novinara kako to da su u JP Ceste FBiH ostali raditi pojedinci koji snose odgovornost za to što je SCT pravio malverzacije na Sarajevskoj zaobilaznici, pravdajući to činjenicom da u to vrijeme nije bio direktor.
Tokom obilaska je istaknuto i kako je za LOT 3, prema Vlakovu, nadležno JP Autoceste FBiH, te da na toj dionici također ima objekata za koje je potrebna eksproprijacija, od koje zavisi i rok završetka LOT-a 3, no ministar prometa i komunikacija BiH Damir Hadžić iznio je uvjerenje kako bi i taj posao trebao biti završen do ljeta 2014.
"Ono što je dobro jeste da je novac za Sarajevsku zaobilaznicu davno izdvojen, što znači da je glavna prepreka za normalno odvijanje radova otklonjena i da oni mogu teći brzo. Također je bitno da su ovdje angažovane domaće firme, baš kao što je bitno da su skoro sve naše firme angažovane na izgradnji koridora Vc, čime smo pokazali da imamo kadrove i za najzahtjevnije dionice, što zaobilaznica svakako jest", kazao je ministar Hadžić.
Rasterećenje saobraćaja
Naravno, izgradnja Sarajevske zaobilaznice od velikog je značaja za rasterećenje saobraćaja u Sarajevu te je svima vrlo bitno da radovi konačno krenu onako kako bi trebali, kao i da, recimo, Strabag ne doživi sudbinu SCT-a.
"Procedura izbora izvođača je takva da se može desiti da vam se izvođač prijavi na tender u trenutku kad je solventan te da kasnije zapadne u probleme. Strabag ima veliki broj uposlenih i zasad nema nikakvih naznaka da bi mogao zapasti u probleme, tako da s te strane nema brige", rekao je ministar Bijedić.