U završnoj fazi je postavljanje parketa u cijelom objektu, što je već učinjeno na više od 3.000 metara kvadratnih, dok je također već 98 posto oslikavanja zidova i stropova završeno. Svaka dekoracija se oslikava ručno.
"Priprema se obnavljanje ležaja za centralno stepenište, dok su ostala dva stepeništa od kamena završena. Prevazišli smo i problem kamena za centralno stepenište, pronalaskom bijelog kamena u kamenolomu u Makedoniji koji je najbliži originalu", pojasnio je Hamidović.
Već se skidaju skele s centralnog hola, a radi se na montaži ostalih elemenata - ploča i vitraža iznad glavnog vijenca, odnosno ispod kupole u centralnom holu.
"Objekt je zatvoren nakon završenih radova na stolariji. Ostalo je još nekoliko završnih radova, koji se realiziraju jer na njih ne utiču vremenski uslovi", rekao je u razgovoru za Fenu glavni arhitekt projekta obnove Muhamed Hamidović.
Očekuje da će kompletna obnova Vijećnice biti završena u predviđenom roku - do aprila 2014. godine.
Magistrica građevine koja vodi radove oslikavanja Vijećnice Maja Jerkić ističe u razgovoru za Fenu da je oslikavanje zidova i kupola centralne aule završeno, osim prizemlja gdje su završeni zidovi dopola, a ostatak će biti završen na proljeće.
"Završen je također ulazni trijem i vestibul (predulaz). Trenutno se završava oslikavanje svečane sale. Do sada završeno slikanje i restauriranje realizirano je bez problema i u skladu s rokom", naglasila je ona.
Za oslikavanje se koriste profesionalne boje za restauraciju, jer je ta grupa boja otpornija na atmosferilije i vrijeme, te duže traju.
Jerkić navodi da je riječ o velikom broju kupola koje su trebale biti oslikane - u prizemlju ih je 24, te isti broj na spratu. Na ulaznom dijelu je pet velikih kupola i vestibul - devet malih kupola, kao i sedam ispred ulaza u Vijećnicu.
Izabrane boje za oslikavanje u skladu su s autentičnim izgledom Vijećnice - tamnoplava i svijetloplava, terakot, crvena oksidna, zlatnožuta, tamnosmeđa i svijetlosmeđa, te svijetlosiva podloga.
Podsjetila je da su arhitekti projekt slikarija uradili na osnovu crteža i druge dokumentacije o Vijećnici pronađene u Kaptolskom arhivu u Zagrebu, kao i na temelju rijetkih neoštećenih dijelova zidova u Vijećnici.
Crteže obrađuje i od njih pravi posebne šablone koji su matrica za oslikavanje, jer se i prije tako oslikavala Vijećnica. Potrebno joj je oko pet dana da završi svaki šablon, jer je svaka kupola različita - površinom, pandantima (četiri trokutasta dijela na koja se oslanja kupola), malterom i vrstom uzorka dekoracija.
"Šablon se koristi samo kao matrica, ali se svaka dekoracija oslikava ručno. Vijećnicu su u vrijeme kada je građena slikali dvije godine, a mi imamo rok do aprila iduće godine", kazala je Jerkić.
Obnova Vijećnice predstavlja jedan od najvećih i najzahtjevnijih projekata obnove znamenite kulturne baštine u BiH nakon rata. Pripreme za početak radova trajale su dugo, potrebno je bilo pronaći što je moguće više fotografija i dokumenata koji svjedoče o izvornom izgledu svakog pedlja zgrade.