BiH
141

U Kantonu Sarajevo učenici izostali skoro 3 miliona puta u protekloj školskoj godini

FENA
Foto: Arhiv/AFP
Foto: Arhiv/AFP
Izostanci naših učenika s nastave, kako opravdani tako i neopravdani, uzimaju sve više maha, a srednjoškolci i osnovci nakupili su pozamašnu brojku izostanaka. Tako je primjerice samo u Kantonu Sarajevo u akademskoj 2013./2014. godini zabilježeno skoro 3 miliona izostanaka.

U KS u protekloj školskoj godini u osnovnim školama zabilježeno je 1.354.160 opravdanih i 53.935 neopravdanih sati što prosječno po učeniku iznosi 39,23 izostanaka.

U srednjim školama zabilježeno je 1.040.175 opravdanih, a 261.645 neopravdanih sati, znači prosječno po učeniku 70,60 izostanaka.

Po riječima stručne savjetnice za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Ministarstvo obrazovanja i nauke KS Lamije Husić, evidentno je da se radi o enormnom broju izostanka od koji je najveći broj opravdan.

"Međutim, bez obzira na sve to, kada pogledamo situaciju da je u osnovnim školama preko čitavog jednog tjedna svako dijete izostajalo, a u srednjim gotovo dva tjedna ovi su podaci zaista zabrinjavajući", ističe stručna savjetnica.

Zbog toga je Ministarstvo već počelo provoditi aktivnosti s ciljem shvaćanja uzroka ovakvog enormnog broja izostanaka i načina kako da se preventira ovakva situacija. Razmišlja se i o uvođenju nekih mjera i primjenjivanja oštrijih sankcija. Osim snižavanja vladanja, naravno ako se radi o neopravdanim satima, razmišlja se čak i tome da se iznimno veliki broj neopravdanih izostanaka veže s uspješnim završetkom godine.

2Ovo je pitanje naravno riješeno našim zakonima o srednjem i osnovnom obrazovanju gdje točno postoji prosjek o izostancima, tako da dijete u osnovnoj školi koje je napunilo trećinu opravdanih, a u srednjoj četvrtinu mora se uputiti na polaganje razrednog ispita. Međutim, razmišljamo da idemo korak dalje u izmjenama zakona kako bismo ovakve negativne pojave spriječili, kazala je Husićeva, dodajući kako "rješenje ovog problema nije jednostavno i jednostrano i ne želimo naravno u svemu tome da okrivljavamo samo djecu i njihove roditelje".

U našim školama evidentan je broj neopravdanih izostanaka, neki učenici to rade zato što nisu naučili gradivo, neki zato što je to u trendu, a neki zato jer ne vole neki predmet... U problem kako zadržati učenike na nastavi moraju se uključiti sve obrazovne institucije i zavodi kojih u našoj zemlji "sigurno ne manjka" i koje kako se čini problematika učenika i roditelja baš ne zanima toliko (zastarjeli način školovanja, preskupi udžbenici, nepotizam..) ili će se problem izostanaka povećavati iz godine u godinu, a problemi i dalje gurati pod tepih.

Napominjemo da su u naše istraživanje o broju izostanaka bile uključene i TK I HNK, no od njih podatke nismo dobili do zaključena ovog teksta, ili nemaju podatke ili se ne javljaju.