BiH
208

Željeznička stanica Jelina izgrađena u čast brigadirke koja je gradila prugu Sarajevo - Šamac

Piše: E. M.
Armin Banjić (Foto: Elmedin Mehić/Klix.ba)
Željeznička stanica Jelina nalazi se na pola puta između Zenice i Vranduka, a jedna je od glavnih željezničkih stanica. Napuštena, oronula, sa starom opremom i dobrim ljudima prkosi vremenima i priča priču o jednoj Jeleni.

Prema pričama lokalnog stanovništva, željeznička stanica Jelina dobila je ime po brigadirki Jeleni Radmilović koja je poginula prilikom gradnje željezničke pruge Sarajevo - Bosanski Šamac. Međutim, otpravnik vozova Sabit Doglod koji već 27 godina radi na ovoj željezničkoj stanici pamti još dvije verzije priče po kojoj je ona dobila ime.

"Ova stanica je napravljena oko 1947. godine kada je poginula brigadirka Jelena Radmilović. Stanovništvo je s koljena koljeno prenosilo još dvije verzije priče, prva je da je poginula kada je bježala od četnika, dok druga govori da se utopila u rijeci Bosni dok je prala veš. Ne znamo koja je verzija tačna, ali znamo da je ova stanica dobila ime po njoj jer se ovdje to i dogodilo", govori Doglod na početku razgovora za Klix.ba.

Željeznička stanica Jelina od Zenice je udaljena desetak kilometara, ali već godinama se ne ulaže u njenu infrastrukturu. U stanovima koji su namijenjeni za otpravnike vozova, danas živi samo Doglod sa svojom porodicom.

"Nekada pred rat ovdje je promijenjen samo oluk jer je kiša padala na instalaciju, a kasnije ništa. Sve sam sam održavao. I danas pravim sam sebi vodu za svoje potrebe. Ovo je jedna od bitnijih stanica jer se završava dvokolična pruga, a jedan kolosijek se odvaja za industrijski dio željezare. Da ovdje ne živim, sigurno ne bi bilo ni stolarije ni bilo čega, kao na mnogim stanicama koje su još više zapuštene", dodaje Doglod.

S obzirom da su se na ovoj stanici dogodili brojni nesretni slučajevi, mnogi otpravnici vozova su je smatrali "kaznionicom".

"Jedan moj prijatelj je, ne znam koje godine tačno, izvršio samoubistvo samo nekoliko dana prije svog vjenčanja. Bilo je i slučajeva kada su lopovi upravnike ganjali noževima, krali opremu, kablove i slično, zbog čega su je mnogi smatrali 'kaznionicom'. Niko nije htio doći ovdje raditi. Međutim, danas se mijenja stanje, sada je ljudima stalo da rade i ovdje nikad niste sada sami s obzirom da skretničari rade u dvije smjene", istakao je.

Mladi otpravnik vozova Armin Banjić je prilikom naše posjete tog dana ispratio 24 voza. Još kao mali sanjao je da bude otpravnik vozova, a san mu se ostvario prije tri godine.

"Počeo sam raditi 2012. godine na željeznici u Klokotnici, a danas sam evo u Jelini. Navikne se čovjek u koju god stanicu da dođe, upoznate kolege, posao i onda je lako raditi u svakakvim uvjetima. Moj san se ispunio i sa velikom srećom radim ovaj posao", izjavio je Banjić.

Nekoliko stotina metara niže od željezničke stanice nalazi se i grob Jelene Radmilović koji i danas svjedoči o njenoj žrtvi. Izgradili su ga graditelji pruge Sarajevo - Bosanski Šamac.