Debituje u Pekingu
2

Ovako izgleda Concept #5, najveći i najrobusniji Smartov automobil ikada

D. B.
Smart se nekada povezivao isključivo s malim gradskim automobilima, no vremena su se promijenila, a brend širi svoj protfolio proizvoda. Concept #5, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Pekingu, najavljuje dosad najveći, najprostraniji i najrobusniji model u historiji Smarta.

Riječ je o potpuno električnom SUV-u čija će proizvodnja početi u drugoj polovini godine, a bit će pozicioniran iznad crossovera Smart #1 i #3. Iz kompanije ga opisuju kao premium SUV srednje veličine, no dimenzije nisu otkrivene. Ipak, očekuje se da će dimenzijama biti između kompaktnih SUV-ova Audi Q3 i Mercedes-Benz GLB.

Smart Concept #5 je usvojio kutijastiji i uspravljeniji izgled te se udaljio od "mekšeg" dizajnerskog jezika modela #1 i #3. Proporcije u slične onim koje ima model Mercedes-Benz GLB/EQB, što nije slučajnost jer Smartove proizvode dizajnira Mercedesov dizajnerski studio.

Međutim, za razliku od njemačkog SUV-a Smart #5 će vjerovatno koristiti Geelyjevu SEA platformu te imati dva električna motora i pogon na sva četiri točka.

Koncept je opremljen off-road gumama, zaštitom podvozja, užadima na haubi i sofisticiranim krovnim nosačima s integrisanim LED svjetlima, što naglašava njegov dizajn inspirisan avanturama na otvorenom. Iako se očekuje da će ove karakteristike biti ublažene, dok bi drugi elementi poput izdašnog razmaka od tla, ekrana na blatobranima za ovjes i stražnjeg stepenika koji se izvlači za pristup krovu mogli biti dio i produkcijskog modela, vjerovatno u boljem paketu opreme.

Povezana svjetla će imati animirane LED grafike.

Smart je potvrdio da će model #5 imati domet od 549 km zahvaljujući bateriji kapaciteta većeg od 100 kWh. Kompaktni SUV će koristiti 800V arhitekturu umjesto 400V tehnologije koja se može naći u manjim modelima #1 i #3. Kao rezultat toga, moći će se napuniti od 10 do 80 posto za svega 15 minuta priključen na odgovarajući punjač.

Podaci o snazi električnog pogona nisu objavljeni, no vozači će imati opciju odabira između pet modova vožnje ovisno o uvjetima na cesti. Model #5 će biti opremljen brojnim ADAS funkcijama, kao i drugim Geelyjevim proizvodima.

U unutrašnjosti će se nalaziti tri ekrana, uključujući digitalni instrument klaster i dva OLED ekrana za infotainment sistem. Udobna sjedišta će imati funkciju grijanja, ventilacije i masaže, kao i naslon za noge te integrisane zračne jastuke.

Koncept dolazi s četiri sjedišta, no produkcijska verzija će vjerovatno usvojiti konfiguraciju s pet sjedišta. Ostale istaknute karakteristike uključuju zvjezdano ambijentalno osvjetljenje na vratima, prijenosni zvučnik postavljen na centralnu konzolu i stakleno dno prtljažnika.

SUV ima potencijal za integraciju AI tehnologije zahvaljujući AI specijalistima, kompaniji Cerence. Ova tehnologija će omogućiti putnicima da učestvuju u zabavnim razgovorima s virtuelnim asistentom, koji će davati tačne i relevantne odgovore na gotovo svako moguće pitanje, pored toga što će pomagati u svakodnevnim zadacima.

Koncept #5 će biti predstavljen 25. aprila u Pekingu, dok će produkcijska verzija "svjetlo dana ugledati" u drugoj polovini 2024. godine. Na tržištu u Evropi se očekuje prije kraja godine.

Rivali ovom modelu će biti Mini Countryman Electric, BMW iX1, Mercedes EQA/EQE, Audi Q4 e-tron i Volvo EX40.