Kad se u terminologiji Formule 1 spomene sigurnosni automobil (Safety Car, Pace Car), najčešće padaju na pamet dvije stvari: prilika da se karte pomiješaju i trka dobije drugačiji ishod, a oni koji prate najbrži cirkus na svijetu će automatski pomisliti i na Bernda Mayländera. Najvažnija uloga sigurnosnog automobila je, naravno, poboljšanje sigurnosti u slučaju parkiranih bolida, nesreća, jake kiše ili drugih događaja koji mogu ugroziti zdravlje i živote kako samih pilota tako i sudija i ljudi koji se brinu za organizaciju tokom glavne trke.
Prvi službeni sigurnosni automobil bio je Porsche 914/6 1973. godine, a pojavio se na VN Kanade. Naime, za njegovo uvođenje u F1 trebalo je više od dvije decenije. Slijedio ga je tri godine kasnije Porsche 911. Onda se njemački proizvođač povukao iz ove uloge gotovo dvije decenije. Tokom tog perioda u ulozi Safety Cara stariji gledaoci će se sjetiti modela kao što su: Lamborghini Countach, Fiat Tempra, Ford Escort RS Cosworth, Lamborghini Diablo i Renault Clio. Stariji pratioci će se sjetiti da čak i jedna Tatra 623 GTH pojavila 1992. na Velikoj nagradi Mađarske, dok su Honda Prelude i Opel Vectra 1994. odigrale svoje uloge, mada je Vectra ostala bolje zapamćena zbog kobnog vikenda u Imoli kad su živote izgubili Ratzenberg i Senna.
Godine 1995. Porsche se nakratko vratio s modelom 911 GT2, a Renault Clio također je dobio priliku u Argentini 1996. Formula 1 željela je imati službeno partnerstvo koje bi nudilo najbolje, najbrže i najsigurnije automobile u ovoj važnoj roli. Tako je 1996. započela saradnja s proizvođačem automobila Mercedes-Benz koja traje i danas.
U 27 godina saradnje Mercedes je isporučio 12 različitih modela u ulozi sigurnosnog automobila. Godine 1996. sve je počelo s limuzinom C36 AMG. Od prošle godine crveno obojeni Mercedes-AMG GT Black Series dostupan je s 4,0-litrenim twin-turbo V8 motorom koji proizvodi 730 konjskih snaga.
Od 2021., zahvaljujući bliskoj saradnji s Mercedesom, dva modela Aston Martina - Vantage i SUV DBX, takođe se pojavljuju tokom F1 vikenda. Oba modela imaju motor iste kubikaže i iste konfiguracije kao Mercedes. Međutim, u Vantageu je podešen na 536 KS, dok je u modelu DBX nešto jači - 550 KS, s tim da se Vantage naizmjenično sa Mercedesovim coupeom pojavljuje na stazi u ulozi sigurnosnog automobila, a DBX u ulozi medicinskog vozila. Od 2000. godine, čovjek koji je sada već ikona, već spomenuti Bernd Mayländer stalni je vozač sigurnosnog automobila. Uz malo šale, može se reći da je on jedini čovjek na svijetu koji je uspio iza sebe zadržati svjetske prvake kao što su Michael Schumacher, Fernando Alonso, Kimi Räikkonen, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel ili Max Verstappen u najboljim godinama.
Ovaj 52-godišnji vozač sigurnosnog automobila u prošlosti je bio uspješan vozač trka - uspio je pobijediti u 24-satnoj trci izdržljivosti u Nürburgringu 2000. godine, a također je pobijedio u jednoj trci u DTM prvenstvu. Iako je Mayländer već u svojoj 24. sezoni, svaki put kad pali rotaciju i izlazi na stazu doživljava istu napetost kao i u prvoj.