Najbolje od tri svijeta
0

Alijansa 2030: Renault, Nissan i Mitsubishi najavljuju zajedničku strategiju

Klix.ba
Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, članice jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, najavile su nove zajedničke projekte i aktivnosti kako bi ubrzale i oblikovale svoju budućnost do 2030. godine, uz stavljanje posebnog naglaska na vrijednosni lanac mobilnosti.

Godinu i po nakon što je najavljen novi model poslovne saradnje koji bi trebao da podstakne konkurentnost i profitabilnost njenih članica, Alijansa se sada zasniva na čvrstim osnovama i koristi prednosti efikasne organizacije operativnog upravljanja i još snažnije i fleksibilne saradnje.

Alijansa je definisala zajedničke ciljeve do 2030. godine koji se baziraju na razvoju potpuno električnih vozila i riješenja povezane mobilnosti. Koristi od zajedničkih ulaganja pritom će imati sve tri članice Alijanse i njihovi kupci.

"U svijetu najistaknutijih proizvođača automobila, Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi stvorila je dokazan i jedinstven model. Već 22 godine međusobno dijelimo iskustva i prednosti kako bismo zajedno rasli” rekao je Jean-Dominique Senard, predsjednik Alijanse. "Danas Alijansa ubrzava revoluciju mobilnosti i stvara sve veću vrijednost za kupce, naše zaposlene, dioničare i zainteresovane strane. Tri kompanije članice definisale su zajedničke ciljeve i ulaganja u buduću elektrifikaciju i projekte iz područja povezivosti do 2030. Riječ je o velikim ulaganjima koje članice Alijanse ne bi mogle da ostvare samostalno. Zajedno pomažemo da se stvori nova i održivija budućnost: Alijansa bi trebala da postane ugljenično neutralna do 2050. godine."

Zajedno prema napretku uz model predvodnik-sljedbenik

Članice Alijanse su razvile metodu "pametne diferencijacije" kako bi definisale željeni nivo dijeljenja svakog elementa vozila – od platforme, proizvodnih pogona i motora pa sve do samog segmenta vozila. Ova metoda je za sobom povukla dodatna poboljšanja u smislu strožijeg pristupa dizajnu i većoj diferencijaciji gornjeg dijela karoserije. Na primjer, zajednička platforma C i D segmenta će se ugrađivati u pet modela tri marki Alijanse (Nissan Qashqai i X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral i budući SUV sa sedam sjedišta).

Jačanjem ovog procesa, članice Alijanse će povećati upotrebu zajedničkih platformi sa sadašnjih 60 % na više od 80% u 90 modela do 2026. godine. To će omogućiti svakoj kompaniji da se još dublje usredsrijedi na potrebe svojih kupaca, svoje najbolje modele i ključna tržišta, uz još povoljnije širenje inovacija unutar Alijanse.

U okviru toga, Mitsubishi Motors će ojačati svoju prisutnost u Evropi sa dva nova modela, među kojima je i ASX – novi model koji se zasniva na najprodavanijim Renaultovim vozilima.

Pet zajedničkih platformi za električna vozila: najveća globalna ponuda u industriji

Renault, Nissan i Mitsubishi su pokrenuli pravu revoluciju na tržištu električnih automobila ulaganjem u elektrifikaciju tešku više od 10 milijardi eura. Na glavnim tržištima (Evropa, Japan, SAD i Kina) 15 Alijansinih fabrika već proizvodi dijelove, motore i baterije za 10 postojećih električnih modela, a do sada je prodato više od milion električnih vozila koja su zajedno prešla 30 milijardi kilometara bez emisija.

Oslanjajući se na svoju stručnost, Alijansa povećava ulaganja u elektrifikaciju za razdoblje od sljedećih pet godina za 23 milijarde eura, kako bi do 2030. godine predstavila 35 novih električnih modela.

Čak 90 % tih modela baziraće se na pet zajedničkih platformi za električna vozila i biće dostupni na većini tržišta u svim većim regijama:

  • CMF-AEV – najpristupačnija platforma na svijetu; na njoj se zasniva novi Dacia Spring.
  • Porodica platformi za manja vozila KEI-EV, na kojima se zasnivaju ultrakompaktna električna vozila.
  • Porodica platformi za profesionalne kupce LCV-EV, na kojima se zasnivaju Renault Kangoo i Nissan Town Star.
  • CMF-EV – globalna i fleksibilna platforma za električna vozila. Uskoro će biti predstavljena u novom električnom crossoveru Nissan Ariya i Renaultu Mégane E-Tech Electric. Tehnološki inovativna i modularna platforma CMF-EV je vodeća platforma nove generacije električnih vozila koju proizvode partneri Alijanse. Razvijena je kako bi se integrisale i optimizovale sve komponente 100 % električnog pogona i kako bi se ugradio novi motor visokih performansi i ultratanka baterija. Do 2030. više od 15 modela će se zasnivati na platformi CMF-EV, a godišnje će biti proizvedeno do 1,5 miliona.
  • CMF-BEV, najkonkurentnija kompaktna platforma za električna vozila u svijetu, biće predstavljena 2024. Omogućiti će do 400 km dometa, izvanrednu aerodinamičnost, smanjenje troškova za 33 % i potrošnju energije manju za 10 % u poređenju sa aktuelnim Renault Zoe. Na njoj će se zasnivati 250.000 vozila koje godišnje proizvedu Renault, Alpine i Nissan. Među njima su i Renault R5 kao i novi kompaktni električni automobil koji će zamijeniti Nissan Micru. Novi model koji je dizajnirao Nissan i konstruisao Renault bi trebao da se proizvoditi u Renault ElectriCityju: industrijskom centru za električna vozila na sjeveru Francuske.

Zajednička strategija i revolucionarne inovacije u području baterija

Članice Alijanse znaju da je konkurentnost ključna. Zbog toga su razvile strategiju u području baterija i odabrale zajedničkog dobavljača baterija za Renault i Nissan na ključnim tržištima.

Alijansa sarađuje sa zajedničkim partnerima kako bi povećala svoju pristupačnost i zastupljenost na tržištima i pri tome smanjila troškove baterija za 50% do 2026. i 65% do 2028.

Na ovaj način će do 2030. osigurati ukupnih 220 GWh kapaciteta za proizvodnju baterija električnih vozila u svim svojim ključnim fabrikama u svijetu.

Osim toga, članice Alijanse su usmjerene prema razvoju solid state baterija. Dugogodišnje iskustvo i stručnost u razvoju baterijskih tehnologija će pomoći Nissanu da zauzme vodeći položaj u razvoju inovativnih baterija od kojih će profitirati sve članice Alijanse.

Solid state baterije će imati dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na tečni tip litijum-jonskih baterija kakve su trenutno u upotrebi. Vrijeme punjenja će se skratiti za trećinu pa će kupci uživati u dužim i praktičnijim putovanjima.

Cilj je da se pokrene serijska proizvodnja solid state baterija do sredine 2028. godine, a nakon toga i da se ostvari paritet troškova sa​ vozilima sa termičkim motorom kroz dodatno smanjenje troškova na 65 USD po kWh, što će ubrzati prelazak na čistu električnu mobilnost.

Alijansin sistem upravljanja baterijom je zaista napredno rješenje. Za razliku od drugih aktera u industriji, Alijansa je odlučila da u cijelosti kontroliše svoju mašinsku i programsku opremu i iskoristi veoma vrijedne prognostičke podatke koji omogućavaju praćenje stanja baterije i poboljšanje tehnologije.

25 miliona vozila će biti povezano na Alijansino rješenje u oblaku do 2026.

Nakon 20 godina posvećenih razvoju sistema za pomoć u vožnji i sistema autonomne vožnje, Alijansa i dalje radi na poboljšanju stvarnog nivoa sigurnosti, udobnosti i užitka u vožnji i nastoji da ponudi inovativna rješenja za inteligentna vozila i još naprednije sisteme za pomoć u vožnji, kao što je na primjer nagrađivani sistem ProPILOT.

Zahvaljujući programu dijeljenja platformi i elektronskih komponenti, članice Alijanse bi trebale da do 2026. proizvedu 10 miliona vozila (ukupno 45 Alijansinih modela) koji će biti opremljeni sistemima autonomne vožnje.

Danas je više od 3 miliona vozila povezano na Alijansino rješenje u oblaku, namijenjeno za konstantnu razmjenu podataka. Na ovo rješenje će se godišnje povezivati 5 miliona vozila pa će do 2026. ukupno biti povezano 25 miliona vozila. Alijansa će biti prvi svjetski serijski proizvođač automobila koji će u svoja vozila implementirati Google-ov ekosistem.

Alijansa pod Renaultovom palicom razvija zajedničku centralizovanu električnu i elektronsku arhitekturu koja spaja svu mašinsku i programsku opremu kako bi se maksimizovale prednosti i poboljšala efikasnost takve opreme.

Alijansa će do 2025. godine predstaviti svoj prvi model definisan softverom. Na taj način će Alijansa poboljšati efikasnost Internet povezivanja u svojim automobilima tokom čitavog njihovog životnog vijeka. S obzirom da će novi model biti povezan sa digitalnim ekosistemom kupaca, još će više uživati u vrijednosti koju donosi: iskustvo u vozilu će biti personalizovano, nove usluge još naprednije, a troškovi održavanja manji. To će također omogućiti članicama Alijanse da povećaju preprodajnu vrijednost vozila. Osim toga, vozila definisana softverom će moći da komuniciraju sa povezanim objektima, korisnicima i infrastrukturom, što će podstaći stvaranje novih područja vrijednosti za članice Alijanse.

Nenadmašno digitalno iskustvo koje Alijansa želi ponuditi trebalo bi omogućiti prikupljanje do sada neviđene količine podataka i podstaći pravu automobilsku revoluciju na čijem se nadaju biti kpmanije Renault Grupa, Nissan Motor Co., Ltd i Mitsubishi Motors.