Automobili u proljeće najviše izbacuju koroziju, kako je tretirati?
Korozija može biti jedan od većih problema na vozilu, pogotovo ako je ne uočimo na vrijeme. Uklanjanje korozije vrši se na dva načina, mehaničkim putem ili upotrebom hemijskih sredstava, kojih danas ima sve više na tržištu.
Da zdrav automobil ne bi "procvjetao" u proljeće, potrebno je voditi brigu o njemu. Ako se držimo povremenog pranja i ispiranja soli i nečistoća koje se lako hvataju po donjem dijelu, pogotovo na spojevima i vrlo često po vanjskim rubovima vozila, dobrim dijelom možemo izbjeći loš scenarij.
Obično se otklanjanjem čestica korozije mehaničkim putem tanki lim na automobilu dodatno istanjuje što poslije može dovesti do ozbiljnijeg oštećenja. Međutim, treba biti oprezan i korisititi provjerene alate i sredstava uz pomoću kojih se korozija može lako tretirati.
Rubovi karoserije su najosjetljiviji
Iako je pod najkritičniji dio automobila, ipak oni vidljivi i ujedno osjetljivi dijelovi karoserije obično su blatobrani i rubovi pragovi, gdje točkovi nabacuju vodu, kamenčiće i blato. Često se desi da na ovim dijelovima fabrička zaštita popusti i već nakon zime možemo uočiti oštećenja s blažim ili čak ozbiljnim tragovima hrđe.
Ako je hrđa ozbiljnije zahvatila lim, onda je najbolje obratiti se stručnjacima, koji će adekvatno sanirati problem. No, ako je korozija površinski zahvatila karoseriju, nju je najbolje eliminisati dok se nije proširila na veću površinu ili zahvatila dublji sloj. Antikorozivna sredstva nisu novost, a godinama ih specijalizirani proizvođači unapređuju.
Najbolje doba godine za antikorozivni tretman prskanjem automobila je rano proljeće ili kasna jesen. Ako već niste zaštitili karoseriju tom metodom, a primjetili ste površinski sloj korozije onda je pravo vrijeme za taj zahvat.
Konvertor korozije kao spas
Jedna od popularnih metoda jeste i nanošenje konvertora korozije. To je hemijsko sredstvo koje se može lako naći na tržištu i to od nekoliko različitih dobavljača. Metoda počinje fizičkim čišćenjem površine šmirgl/brusnim papirom ili brusilicom na koju se naknadno nanosi tanak sloj ovog sredstva na zahvaćeni dio. Nakon svega nekoliko sati primijetit ćete da je proces neutralisanja korozije vidljiv, jer bijelo nanesena boja postaje plava.
Međutim, konvertori korozije samo su prvi korak, a budući da nisu otporni na vlagu i vanjske uticaje neophodno je preko njih nanijeti osnovnu boju i time završiti proces s prvim stepenom zaštite i izolacije. S tim zahvatima ste poduzeli bitan korak, koji je može biti važan preduslov za finalno rješavanje ovog problema u sljedećima fazama. Korisnici uglavnom imaju dobra iskustva s ovim sredstvima.
Vodite računa da koristite zaštitnu opremu za ruke i oči dok koristite ova sredstva. Takođe, čak i najmanja pakovanja, tipa od 100 ml, mogu pomoći u saniranju većih površina.