Novi radar
4

Autonomna vozila imaju problem s vožnjom po lošem vremenu, a MIT ima rješenje

DP
Loši vremenski uvjeti mogu dovesti do toga da kamere i lidar na samoupravljajućim vozilima postanu beskorisni. Istraživači u MIT-u predlažu novi radar koji bi mogao biti rješenje problema.

Iako upotreba potpuno autonomnih vozila u svakodnevnom saobraćaju još uvijek nije zaživjela, ova tehnologija brzo napreduje. Cadillacov Super Cruise i Teslin Autopilot sistem, spadaju među najnaprednije koji su trenutno dostupni. Ipak, ova tehnologija suočava se s problemima kada se nađe u uvjetima surovih vremenskih prilika.

Samoupravljajuća vozila, uz detaljne karte puta, oslanjaju se na kamere i lidar (laserski sistem detekcije) kako bi se mogla kretati željenom putanjom. Problem leži u tome što su učinci ovih tehnologija značajno smanjeni u vremenskim uvjetima kiše, snijega, magle, odnosno kada dođe do drastičnog pada vidljivosti.

Istraživači iz MIT (Massachusetts Institute of Technology) laboratorija, primjenjujući drugačiji pristup ovom problemu, rade na sistemu koji putanju određuje na temelju podataka ispod, a ne iznad zemlje.

Ovu tehnologiju u nastajanju, istraživači su nazvali "lokalizirajući radar koji prodire kroz podlogu". Princip rada temelji se na tome da vozilo šalje električne impulse kroz podlogu kako bi utvrdilo sastav tla ispod površine puta.

Električni impulsi stvaraju svojevrstan "otisak prsta" podloge po kojoj se vozilo kreće i tu informaciju vozilo koristi kako bi sebe lokaliziralo, bez upotrebe kamera ili lidara. Tehnologija posebno daje rezultate u uvjetima kada je put pokriven snijegom i kada linija koja odvaja trake puta nije vidljiva, navodi Car and Driver.

"Ovaj pristup predstavlja praktičan način da se autonomnim vozilima omogući kretanje i u lošim vremenskim uvjetima bez da vozilo, uz pomoć laserskih skenera i kamera, mora "vidjeti" putanju ispred sebe", kaže Daniela Rus, profesorica u MIT-u.

Karte podloge, kako smatraju istraživači, bile bi upotrebljive tokom dužeg razdoblja u odnosu na uobičajene karte jer su promjene koje se njih tiču puno rjeđa pojava. Ipak, zasebna primjena ove tehnologije nije dovoljna jer nije u stanju prepoznati rizike iznad površine puta poput pješaka, drugih automobila i svih drugih mogućih prepreka.

Iako zahtijeva mnoga unapređenja kako bi bila upotrebljiva u praksi, ova inovativna ideja korak je naprijed u činjenju da autonomna vozila postanu svakodnevica na cestama.