Odlazi u historiju
40

Bentley napravio posljednji motor s 12 cilindara

E. L.
Nakon više od dvije decenije u penziju odlazi jedan od najcjenjenijih motora s 12 cilindara, a zamijenit će ga novi 4-litarski biturbo V8 motor potpomognut hibridnim sistemom.

Uz izložen posljednji ručno sastavljen primjerak 6-litarskog W12 motora i prigodnu svečanost u sjedištu Bentleya (Crewe) oprostili su se od svog najvećeg i najsnažnijeg motora koji je činio dio u čuvenim britanskima automobilima od 2003. godine, a svojevremeno je razvijen u Volkswagenu u čijem je vlasništvu već dugo (i) Bentley.

Nakon prve ugradnje u tadašnji Audi A8 (2001. godine), Bentley je 6-litarski W12 prvi put ponudio 2003. godine u modelu Continental GT, a uz asistenciju dva turbopunjača motor je razvijao 560 konjskih snaga i 650 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Kroz više od dvije decenije Bentley je napravio više od 100.000 primjeraka W12 motora koji je svojim konceptom bio znatno kompaktniji i lakši od klasičnog V12 motora, a s posljednjom evolucijom koja je ugrađena u brojčano ograničeni model Batur stiglo je 750 konjskih snaga i 1.000 Nm najvećeg obrtnog momenta.

Već je objavljeno da će najsnažnije modele Bentleya od sada pokretati novorazvijeni 4-litarski V8 biturbo motor potpomognut hibridnim sistemom s kojim će vozač(ica) na raspolaganju imati 790 konjskih snaga i 1.000 Nm najvećeg obrtnog momenta.