CATL razvio skateboard platformu koja vozi bez karoserije – Nova era štancanja auta je na pomolu
Snimak sa CATL-ovom inteligentnom šasijom (CIIC) je na društvene mreže privukao je mnogo pažnje. Na tom snimku se vidjelo da platforma ne samo da može voziti pravolinijski, već i efikasno skreće. To dokazuje da ova šasija u obliku skateboarda integriše svaku kritičnu jedinicu koja je potrebna za rad automobila i da joj samo treba karoserija. Za današnje standarde razvoja i proizvodnje, ili bolje rečeno štancanja automobila, ovo bi mogla biti jako tražena ''roba''.
Delegacija Huaweija već je posjetila sjedište CATL-a kako bi se uvjerila u mogućnosti ove inovativne šasije, a kineski proizvođač baterija potpisao je Memorandum o razumijevanju (MoU) sa Huaweijem prošlog decembra. Također je uključen i električni brand Avatr iz Changana. Dakle, ove kompanije iza sebe imaju priču o saradnji, a Huawei može postati jedan od prvih kupaca CIIC-a. Međutim, Huawei nije jedini u redu za ovu inovativnu šasiju. Naime, proizvođač Neta i CATL takođe su potpisali ugovor o partnerstvu za razvoj platforme u oktobru ove godine, a isti ugovor je potpisan i sa vijetnamskim VinFastom.
Prije nekoliko sedmica, CATL je najavio da je njihova inovatvna platforma završila fazu testiranja u Kini. Automobil koji je bio testno integrisan na ovoj šasiji bio je sedan B klase. S potrošnjom energije od 10,5 kWh/100 km, automobil na ovoj šasiji pogodan je za domet od 1.000 km. Efikasnost baterije na CIIC šasiji mjeri se i brzinom punjenja od samo 5 minuta za domet od 300 km.
CIIC integriše baterije, e-motore i druge vitalne elemente kako bi smanjio troškove proizvodnje, masu vozila i potrošnju energije uz maksimiziranje prostora za putnike. Takođe ima visokonaponske i niskonaponske sisteme, sisteme upravljanja i kočenja, i kontrolere domena šasije i koristi CTC (cell-to-chassis) tehnologiju. S druge strane, pojedini stručnjaci već su izrazili strah da bi kamen spoticanja mogla biti visoka cijena servisiranja. Pošto je svaki element integrisan u sistem, manja oštećenja mogu dovesti do velikih troškova popravke. Bilo kako bilo, CATL će masovnu proizvodnju CIIC šasije započeti u trećem kvartalu 2024.