Dizel-električni Giga Train vozit će posjetitelje do Tesline fabrike u Berlinu
Investitori danas ulažu mnogo novca u Teslu vjerujući da je to jedina automobilska kompanija koja će se nastaviti zalagati za globalni prelazak na potpuno električna vozila te koja će pomoći ljudima da se kreću bez prevelikog opterećenja lokalnog okruženja.
Iako je ekološki utjecaj električnih vozila još uvijek diskutabilan zbog rudarenja i kompliciranih lanaca nabavke, ono što se ne može oduzeti Tesli jeste da je ova kompanija pretvorila električni automobil u globalni bestseller dosad u 2023. godini. Činjenica je da gigant iz Teksasa zna kako stvoriti ekosistem oko svojih fabrika istovremeno mameći ljude da otkrivaju njegov ekosistem.
Najnoviji dokaz tome stiže iz Njemačke, gdje je kompanija Tesla umjesto podzemnog sistema koji se sastoji od niza cijevi kroz koje kapsule putuju brzinom od 1.200 km/h izabrala "stari dobri voz".
Kako stvari sada stoje, Hyperloop nikada neće postati stvarnost, željeznica je jeftinija, pouzdanija i prilično sigurna, a tu je i činjenica da ima prednost gdje god da ide. Nameće se kao odličan izbor za prijevoz stotina ili hiljada ljudi dnevno bez potrebe za velikim parkiralištima, autoputevima s više traka te drugom skupom infrastrukturom.
Pored toga, dizel-električna lokomotiva ne sagorijeva fosilno gorivo, nego njen pogon funkcioniše slično kao Hondina e:HEV tehnologija. Umjesto da motor pretvara fosilno gorivo u električnu energiju dok održava konstantan broj okretaja (većinom vremena) i pohranjuje tu energiju u bateriju koja napaja jedan ili dva električna motora, dizel-mehaničko srce zapravo pokreće alternator koji proizvodi elektrone. Ove negativno nabijene čestice idu do motora, okreću ih i tako se pokreće cijeli voz.
Sve se to događa dok dizelski agregat nije pod opterećenjem, odnosno ne radi na visokim obrtajima sve vrijeme. On ostaje u razumnom rasponu, što mu produžuje vijek trajanja i smanjuje potrošnju na minimum.
Za posjetu Gigafactory fabrici ovim vozom, koji prima do 400 putnika, prvo je potrebno stići na centralnu berlinsku stanicu Hauptbahnhof, potom se prebaciti u Erkner, a nakon toga ući u Teslin voz kojim je vožnja besplatna, dok se ostale plaćaju.
Prvi su priliku za vožnju ovim vozom imali odabrani Teslini kupci, a zabavljao ih je DJ.
Inače, Tesla u Berlinu proizvodi Model Y i to je najsavremenija fabrika ove kompanije koja je opremljena najnovijim proizvodnim tehnologijama i procedurama.