Efikasnost je u fokusu
9

Električni koncept Renault Filante dizajniran je za postavljanje rekorda

Piše: D. B.
Francuski proizvođač Renault je sjajan u dizajniranju električnih automobila. Nakon prekrasnih retro modela Renault 5, Renault 4 i Renault 5 Turbo 3E koncepta, predstavio je jednosjed pod nazivom Renault Filante Record 2025.

Riječ je o jednosjedu koji podsjeća na Batmobile iz filmova o junaku Batmanu. Automobil izgleda futuristički, no u Renaultu prilikom dizajniranja nisu zaboravili svoju bogatu prošlost.

Kao što ime govori, Filante Record 2025 je dizajniran da postavlja rekorde, međutim, za razliku od svojih prethodnika iz dvadesetih, tridesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća, koji su bili fokusirani isključivo na brzinu, ovogodišnji "svemirski brod" na točkovima se ističe i svojom efikasnošću u dobu električnih vozila.

Baš sve, do oblika poklopaca točkova do tankih okruglih prednjih svjetala dizajnirano je i proizvedeno s efikasnošću na umu. Kao rezultat toga, cijeli automobil je težak 1.000 kilograma, njegova 87 kWh baterija je smještena u pod. Ova baterija koristi cell-to-pack tehnologiju, kako bi se minimizirali volumen i težina, a teška je 600 kilograma. Stoga ostatak automobila, uključujući karoseriju, ovjes, točkove, elektroniku i ostalo, "vaga" 400 kilograma.

U konstrukciji su korištena karbonska vlakna, dok je su od aluminija pomoću 3D printera izrađeni kompleksni dijelovi koji zahtijevaju ekstremnu preciznost. Ovaj pristup je minimizirao otpad, tako da je korišteno što je moguće manje sirovog materijala.

Tanke gume je proizveo Michelin, a iako ih nećemo uskoro vidjeti na produkcijskim automobilima, njihova efikasnost je impresivna. Iz Michelina kažu da ove 19-inčne gume imaju otpor kotrljanja gotovo 40 posto manji u odnosu na konvencionalne automobilske gume.

U unutrašnjost automobila može stati samo jedna osoba, koja se smješta u lagano sjedište napravljeno od rastegnute tkanine. Ovo sjedište je smješteno iznad baterije. Upravljač se znatno razlikuje od konvencionalnog, baš kao i ostatak vozila. Umjesto okruglog upravljača, vozač koristi par ručki, dok na fleksibilnom panoramskom ekranu može vidjeti informacije poput brzine i preostalog dometa.

Futuristički električni automobil nema fizičku vezu između upravljača i točkova, jer se koristi steer-by-wire tehnologija, baš kao kod Teslinog Cybertrucka, a razlog tome je ušteda na težini. Isto važi i za kočnice, koje sadrže brake-by-wire tehnologiju umjesto konvencionalnog hidrauličnog sistema. U unutrašnjosti nema čak ni papučice kočnice.

O Filanteovom pogonu nema detalja.

Automobil će biti izložen u februaru u Parizu tokom sajma Retromobile, prije nego bude transportovan u zračni tunel na testiranja. Konačni cilj je postavljanje novog rekorda za efikasnost u prvoj polovini ove godine.

Rekord za efikasnost električnih vozila trenutno je u vlasništvu studenata njemačkog Tehničkog univerziteta u Minhenu. Njihov eksperimentalni električni jednosjed muc022 je prešao 2.579,79 kilometara koristeći bateriju kapaciteta 15,5 kWh 2023. godine. Ovaj prototip težak 170 kilograma je zabilježio potrošnju od 0,6 kWh/100 km.