Domet do 700 kilometara
35

Volvo zvanično predstavio električni ES90

Piše: D. B.
Volvo je zvanično predstavio potpuno novi model ES90, koji je postao konkurent modelima kao što su BMW i5 i Mercedes-Benz EQE.

ES90 je baziran na novoj SPA2 platformi s 800-voltnom tehnologijom namijenjenoj električnim vozilima, a kupci će moći birati između verzija s jednim i dva elektromotora.

Single Motor verzija dolazi s baterijom kapaciteta 92 kWh i ima pogon na stražnje točkove, dok Twin Motor i Twin Motor Performance verzije s pogonom na sva četiri točka napaja nešto veća 106 kWh baterija.

S pomenutom 106 kWh baterijom, dva motora i 800V arhitekturom, ES90 može preći do 700 kilometara. Dovoljno brz punjač može napuniti bateriju od 10 do 80 posto kapaciteta za oko 20 minuta. To se odnosi na punjač snage 350 kW, što znači da je desetominutno punjenje dovoljno za domet od 300 kilometara.

Unutrašnjost je izrađena od održivih materijala, a korištene su prirodne boje. Opušteni dizajn kabine inspirisan je skandinavskom prirodom. Automobil je dobio 9-inčni ekran za vozača, HUD i ogromni 14,5-inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Pokreću ga superbrzi infotainment procesori, a pruža pristup mnogim Googleovim aplikacijama i podržava 5G mrežu.

ES90 jednako dobro izgleda i izvana, krasi ga "električni dizajnerski jezik nove ere", tako da se ne radi samo o starom S90 koji je dobio lice modela EX90. Ovo lice se odlično uklapa u oblik vozila. Linija krova je tečna i nagnuta te se spaja s vratima prtljažnika, stražnjim LED svjetlima u obliku slova "C", Za automobil su dostupne felge veličine od 20 do 22 inča. Naprijed su svjetla u obliku Thorovog čekića.

ES90 ima NVIDIA-in "veliki računarski mozak" , koji može obaviti više od 500 biliona operacija u sekundi. Također, omogućava over-the-air nadogradnje, koje će vremenom unapređivati mogućnosti automobila.

Napredni zračni ovjes i aktivna šasija osiguravaju vrhunsku udobnost tokom vožnje, a unutrašnjost je tiša nego ikad ranije. Očekivano, automobil je opremljen najvišim nivoom sigurnosti te koristi unutrašnje i vanjske senzora. Također, ovo je ujedno i najaerodinamičniji model kompanije Volvo s koeficijentom otpora zraka od 0.25.

Proizvodnja počinje krajem ljeta.