Do sada 84 posto proizvedenih automobila ove godine u Evropi imaju ESP, tehnologiju koja je od njenog uvođenja spriječila 190.000 saobraćajnih nesreća i spasila više od 6.000 života u Evropi. Novo pravilo se trenutno može primijeniti na putnička i laka komercijalna vozila čija težina ne prelazi 3,5 tona. Naredne godine će zakon važiti i za sve ostale tipove vozila.
Predsjednik odjela Bosch Chassis Systems Control Gerhard Steiger je rekao da ESP spašava živote te da je prema podacima kompanije spriječio 33.000 saobraćajnih nesreća i spasio više do 1.000 života u Evropskoj Uniji.
Pomoću svojih senzora ESP sistem procjenjuje da li se automobil kreće u pravcu u kojem vozač upravlja, a ako to nije slučaj, ESP se aktivira smanjujući obrtni moment motora. Ako to nije dovoljno, sistem individualno zaustavlja točkove kako bi se stvorila potrebna protusila i automobil zadržao na putanji.
ESP je obavezan u SAD i Kanadi od septembra 2011. godine za sva vozila do 4,5 tona. Obavezan je i u Australiji i Izraelu, dok Japan, Južna Koreja, Turska i Rusija također namjeravaju uvesti to pravilo u budućnosti.