Na modificiranoj stazi
0

F1 bolid, reli automobil, "drift mašina" i Pro4 pickup u utrci kakvu dosad niste vidjeli

D. B.
Riječ je o šampionskom bolidu RB7 ekipe Red Bull Racing iz 2011. godine, McLarenovom hiperautomobilu pripremljenom za drift, rallycross automobilu i off-road Pro4 pickupu, koji su na modificiranoj trkaćoj stazi demonstrirali svoje unikatne karakteristike i impresivne mogućnosti.

Staza je podijeljena u trake kako bi teren bio izjednačen, odnosno kako bi svako vozilo imalo jednaku šansu za borbu i dolazak na cilj prije ostalih konkurenata. Preciznije, za svakog vozača je staza imala drugačiju konfiguraciju, ali su im posljednji zavoj i ciljna linija bili zajednički.

Pro4 je vozio šampion u off-road utrkama Andrew Carlson, a njegov automobil razvija više od 960 KS i težak je 2.041 kilogram.

Za upravljačem hiperautomobila McLaren P1, koji isporučuje više od 1.000 KS i ima masu od 1.400 kilograma, bio je Mad Mike Whiddett.

Snažni Subaru s više od 600 KS i masom od 1.300 kilograma također je stao na "crtu", a u njemu je bio prvak World Rallycross Championshipa Scott Speed.

U kokpitu šampionskog F1 bolida RB7, koji raspolaže sa 750 KS i "vaga" samo 640 kilograma, našao se Patrick Friesacher.

Tokom pojedinačnih vožnji je prvi na stazu izašao upravo Friesacher, koji je krug kompletirao s vremenom 1:20,36. Treba reći da je vozio najdužom stazom, ali mu je među prednostima bila vrhunska aerodinamika te je prenosio više brzine u zavoje. On je vozeći svoj RB7 u jednom trenutku dostigao brzinu od 288 km/h.

Mad Mike je drugi krenuo u vožnju, morao je driftati u svakom zavoju i održavati brzinu, a ključ uspjeha je bio u što boljem povezivanju zavoja kako bi zabilježio što bolje vrijeme. Na startu se začula buka motora i škripa guma, a potom se podigla dimna zavjesa. Whiddett je priredio sjajan show kojim je impresionirao svoje rivale, a na kraju je ostvario vrijeme 1:21,40 (+0,84).

Speed je imao prednost Subaruovog fantastičnog ubrzanja i mogućnost vožnje off-road terenom izvan staze te je "sjekao" zavoje. Njegova vožnja je također bila na visokom nivou, upisao je vrijeme kruga 1:20,56 (+0,20).

Carlson je vozio najkraćom stazom u odnosu na sve učesnike ovog četveroboja. Mogao je računati i na najbolji ovjes, koji je njegovom Pro4 pickupu omogućavao da preskače stazu, a također je s lakoćom jurio off-road terenom. Krug je "zatvorio" s vremenom 1:20,23, što je značilo da je u ovoj rundi bolji i od moćnog F1 bolida RB7.

Tada je došlo vrijeme za konačni i direktni obračun, odnosno zajedničku vožnju. Vozila su stala na "crtu", svjetla na semaforu su se ugasila, a Subaru se očekivano "katapultirao" sa starta. Pratio ga je RB7, a onda su se rivali razišli nastavljajući vožnju svojim stazama. Uzbuđenje je raslo dok su vozači davali sve od sebe kako bi izvukli maksimum iz svojih vozila, ali i pokazali svoje vozačke vještine. Pobjednik je odlučen u posljednjim metrima utrke, a prvi je ciljem prošao Mad Mike u svom McLarenu P1. Iza njega je stigao Carlson u Pro4 pickupu, a potom Speed te Friesacher.