Živjet će samo u Kini
8

Ford nakon 29 godina okončao proizvodnju Mondea za Evropu

D. B.
Ford više ne proizvodi svoj model Mondeo za evropsko tržište, tako da je došao kraj ere koja je trajala 29 godina.

Posljednji proizvedeni primjerak Mondea je siva limuzina koja je sišla s proizvodne trake u Valenciji u Španiji 4. aprila, a fotografije su objavljene na internetu.

Mondeo je bio Fordov prvi "svjetski automobil", pojavio se 1992. godine i trajao je četiri generacije. Historijski je bio jedan od ključnih globalnih modela, ali je njegov udio na tržištu smanjen zbog rasta popularnosti SUV-ova. Samo u Velikoj Britaniji je 2001. godine prodano više od 86.500 primjeraka, no taj broj je pao na samo 2.400 u 2020. godini.

Glasnogovornik Forda je za Autocar kazao da je glavni razlog okončanja proizvodnje Mondea "promjena preferencija kupaca" te "revolucija Fordovih putničkih automobila u Evropi s ciljem zadovoljavanja promijenjenih potreba kupaca dok svijet ide prema potpuno električnoj budućnosti".

Peta generacija Mondea je predstavljena, ali će se proizvoditi i prodavati isključivo u Kini, jer je potražnja za limuzinama na najvećem svjetskom tržištu automobila i dalje velika.

Postavlja se pitanje šta će se dogoditi kada Fiesta i Focus stignu do kraja svog životnog ciklusa 2023. ili 2024. godine. Fordova evropska ponuda će biti potpuno električna do 2030. godine, tako da je teško vjerovati da ćemo vidjeti nove modele koje pokreću samo motori s unutrašnjim sagorijevanjem.

U međuvremenu će Ford nuditi svaki model u Evropi s plug-in hibridnim pogonom do sredine 2026. godine, tako da bi se Fiesta i Focus mogli vratiti samo kao PHEV modeli prije nego brend postane potpuno električni.

Iz Forda je potvrđeno da će u skladu s ciljevima elektrifikacije kompanija nastaviti proizvoditi 2,5-litarski hibridni benzinski motor s Aktinsonovim ciklusom za modele Kuga, Galaxy i S Max od kraja 2022. godine. Motor se trenutno proizvodi u Chihuahi u Meksiku.

Iz Forda je najavljena investicija od 5,2 miliona eura kako bi se povećao kapacitet proizvodnje baterija u Valenciji, što je dodatak na 24 miliona eura najavljene investicije prošle godine.

Kao razlog se navodi potreba za dodatnim kapacitetom kako bi se zadovoljili trenutni i budući zahtjevi za proizvodnju elektrificiranih vozila.