Hatchback visokih performansi posjeduje prednju masku agresivnog izgleda sa HiD farovima, redizajniranom rešetkom hladnjaka i prednjim spliterom. Automobil je dobio dvostruki izduvni sistem, stražnji difuzor te 19-inčne naplatke od legura sa Michelin Super Sport ljetnim gumama.
Unutrašnjost je slična onoj u standardnom modelu, ali je dobila nova sportska Recaro sjedišta, u izradi je korištena koža, a ugrađen je i SYNC 3 infotainment sistem. Tu je i dvozonska automatska klima, specijalna ručica mjenjala, a ugrađen je i sistem koji omogućava ulazak u automobil bez upotrebe ključa. Paljenje motora automobila se vrši pritiskom na dugme.
Na pragovima su pločice sa RS oznakom, a u unutrašnjosti su unikatne patosnice. Za kvalitetan zvuk se brine Sonyjev audio sistem.
Ford Focus RS pokreće 2,3-litarski EcoBoost četverocilindrični motor koji razvija 350 KS pri 475 Nm obrtnog momenta. Uparen je sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, a snaga se prenosi na sva četiri točka. Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,7 sekundi.