Skrivena funkcija sistema
69

Haker pronašao "Elon Mode" za hands-free vožnju bez potrebe za intervencijom vozača

D. B.
Direktor Tesle Elon Musk mogao bi imati vlastiti "supertajni" mod vožnje koji omogućava hands-free vožnju električnih automobila ove kompanije bez ikakve intervencije vozača.

Skrivena funkcija prikladno nazvana "Elon Mode" otkrivena je zahvaljujući softverskom hakeru na internetu poznatom kao @greentheonli. Anonimni haker "kopa" duboko u kod automobila već godinama te je otkrio različite stvari, npr. kako Tesla može spriječiti korištenje elektronski podesivih sjedišta ili centralne kamere u Modelu 3 prije nego je ona zvanično aktivirana.

Nakon što je pronašao i omogućio Elon Mode, haker se odvažio da testira sistem te je objavio neke snimke tog poduhvata. On je ustanovio da automobil nije zahtijevao nikakvu pažnju vozača dok je korišten Teslin Full Self-Driving (FSD) softver. FSD je Teslin napredni sistem za pomoć vozaču zasnovan na "vidu", koji je trenutno u beti, ali je dostupan svima koji plate 15.000 dolara za tu opciju. Softver je bio predmet izvještaja koji je procurio prošlog mjeseca, a koji ukazuje da je FSD imao hiljade žalbi korisnika zbog iznenadnog kočenja i naglog ubrzavanja.

Teslin Autopilot, prva generacija sistema za pomoć vozaču na autoputevima, zahtijeva od njega da dotakne upravljač kako bi potvrdio da i dalje obraća pažnju na vožnju. Vlasnici se često žale na učestalost provjera koje radi sistem, a neki su rekli da je riječ o "zanovijetanju". Korisnici FSD-a također imaju isti problem, a ponekad se čini da zahtijeva toliko sile da se sistem nenamjerno isključi.

Pored postojeće potvrde upravljanja, odnosno postavljanja ruku na upravljač, vozila koja su opremljena središnjom unutrašnjom kamerom smještenom iznad retrovizora, pratit će vozače kako bi se osiguralo da gledaju naprijed. No, i to je prilično nezgodno jer vozač npr. ne može nositi kačket bez da bude "bombardovan" upozorenjima da "obrati pažnju na cestu", a razlog je što sistem ne može detektovati da vozač zaista prati cestu. Sistem se ugasio nekoliko puta te je upozorio da će vozač izgubiti FSD privilegije ako isto ponovi još četiri puta.

No, prilikom korištenja opcije Elon Mode na udaljenosti od gotovo hiljadu kilometara, takvih problema nije bilo. Čini se da je test obavljen u Modelu X, a haker je nnaveo da je sistem i dalje nasumično mijenjao trake i na kraju sporo vozio na autoputu. Da li će ova verzija FSD-a biti dostupna vlasnicima, zasad nije poznato, no Musk je u decembru najavio dolazak "vožnje bez prigovaranja".

Također, haker je kazao da je Teslin softver sigurniji u odnosu na 2017. godinu kada ga je prvi put počeo analizirati. Uprkos tome što je našao put da zaobiđe Teslinu sigurnost, naveo je da ova kompanija ipak ulaže mnogo truda u svoj softver u odnosu na druge proizvođače i da sve više napreduje.