Potpuno novi nivo
69

Holografski ekrani vjetrobranskog stakla stižu u automobile 2027. godine

D. B.
"Rat ekranima" u autoindustriji traje i dostiže novi nivo, a primjer je Cadillac Escalade koji je dobio ogromni 55-inčni display, dok Lincoln Navigator posjeduje 48-inčni ekran. Stoga se postavlja pitanje kada će proizvođači napraviti još veći korak, a promjena bi mogla doći relativno brzo.

Kompanija Hyundai Mobis se udružila s firmom Zeiss na projektu holografskog vjetrobranskog ekrana. Ova tehnologija efikasno pretvara cijelo vjetrobransko staklo u head-up display visoke tehnologije, koji može zamijeniti instrument tablu, infotainment ekran, kao i ekran za suvozača. Pored toga, s obzirom na činjenicu da je riječ samo o projekciji, vozači mogu vidjeti različite informacije bez skretanja pogleda s ceste.

Iako zvuči poput fantazije, kompanije tvrde da ova "tehnologija iz snova, koja je ranije postojala samo u filmovima i reklamama, uskoro postaje stvarnost". Ukoliko se sve bude odvijalo prema planu, masovna proizvodnja bi trebala početi 2027. godine.

Detalja je zasad malo, no iz Hyundai Mobisa kažu da se display oslanja na projektor visoke tehnologije, kao i na providni film koji se nanosi na vjetrobransko staklo. Film je tek nešto deblji u odnosu na ljudsku dlaku, njegova debljina iznosi 100 mikrometara.

Preliminarni razvoj proizvoda je već u toku, a tehnologija je demonstrirana nedavno za domaće proizvođače automobila. Tu se vjerovatno misli na kompanije Hyundai i Kia.

Kompanija je spremna za nove kupce te očekuje da će svjetsko tržište holografskih HUD ekrana porasti na oko 7 miliona jedinica do 2030. godine te postati novi trend u sljedećoj generaciji ekrana.

I dok čekamo da vidimo da li će holografski ekrani postati "nova velika stvar", Hyundai Mobis tvrdi da je riječ o dramatičnoj evoluciji u odnosu na postojeće head-up displayje te da će omogućiti "otvorenu i prozračnu unutrašnjost".