Temelj svakog automobila
68

Iako brendovi ulažu milijarde, najpouzdaniji električni auti su oni koji koriste staru tehnologiju

A. M.
Svi brendovi trenutno rade na platformama koje će podržati njihove sljedeće električne automobile. Međutim, njemački izvještaj otkriva da su najpouzdaniji električni automobili oni koji koriste tehnologije svoje braće sa SUS motorima.

Platforma je okosnica svakog automobila. To je kao temelj kuće. Bez dobrih temelja pojave se pukotine i kuća se ruši.

Isti principi važe i za platformu automobila. Njen razvoj je od suštinskog značaja da garantuje budućnost brendu i samom automobilu. Opasnost s kojom se suočavaju inžinjeri mnogo je veća jer se ista platforma može koristiti za milione različitih automobila. Jedan kvar i problem se umnožava.

Dolazak električnih automobila u industriju izazvao je veliku pometnju ne samo među vozačima, već i među proizvođačima. Strategije ukazuju na 100 posto električnu budućnost. Dizajniranje, razvoj i testiranje platforme zahtijevaju godine i milijarde eura ulaganja. Iako je na našim cestama sve više električnih automobila, većina njih koristi tehnologiju iz prošlosti.

Mnogi proizvođači su najavili veliki napredak u kratkom i srednjem roku. Mercedes će sljedeće godine predstaviti svoju MMA arhitekturu, a BMW će to učiniti sa svojom novom Neue Klasse platformom. Stellantis je već garantovao svoje četiri STLA platforme koje će dati život milionima automobila.

I Volkswagen radi na razvoju SSP platforme. Vitalna struktura za njemačku kompaniju. Nova generacija električnih automobila je već u "rerni", ali u međuvremenu desetine hiljada njih koristi prilagođene platforme klasičnih automobila. Strukture koje imaju svoju dobru i ne baš dobru stranu.

Njemački izvještaj otkriva da su najbolji, odnosno najpouzdaniji električni automobili danas, oni koji koriste platforme izvedene iz modela sa SUS motorima. Više nego dokazana tehnologija koja garantuje optimalne performanse i starenje. Procjene su pokazale da najkvalitetnija električna vozila voze na platformama koje motori s unutrašnjim sagorijevanjem koriste godinama. Karoserije, šasije, mjenjači, kočnice… sva provjerena tehnologija koja garantuje veću pouzdanost u električnim automobilima.

Naprotiv, električni automobili bazirani na električnim platformama nisu pokazali isti raspon pouzdanosti. Navedena studija koristi primjer Teslinog Modela 3. Američki model ima stopu od 14,2 posto značajnih nedostataka nakon dvije do tri godine korištenja. Za usporedbu, Volkswagen e-Golf s prilagođenom MQB platformom pokazuje samo 3,4 posto značajnih nedostataka.

Prethodni MINI Cooper SE također je primjer sličnog niskog procenta od 4,4 posto. Pogled na grupe kvarova električnih vozila s vlastitim platformama podržava hipotezu: glavne greške rijetko su povezane s pogonom. Kako proizvođači predstavljaju svoje nove, rasprostranjenije električne platforme, logično je očekivati da će problem biti ispravljen.

Brendovi imaju mnogo novca uloženog u nadogradnje budućnosti. Oni se neće koristiti samo za električne automobile, već i za termalne SUS ili elektrifikovane modele. Kako vrijeme bude prolazilo i kako njihova upotreba bude rasprostranjenija, moći ćemo vidjeti rezultate u smislu veće pouzdanosti.

Što je tehnologija provjerenija, ona postaje pouzdanija. To je nepisani zakon koji se teže može prekršiti. Unatoč promjeni, električne platforme imaju i mnoge prednosti kao što su bolje korištenje prostora i veća optimizacija resursa.