Istrošeni amortizeri su opasni, a ovo su znakovi upozorenja za njihovu zamjenu
Upotreba automobila s istrošenim amortizerima ili oprugama amortizera neće utjecati samo na loš osjećaj u vožnji, već može nositi sa sobom i sigurnosne rizike.
"Većina vozača ne shvaća da vožnja s amortizerima i oprugama amortizera u lošem stanju povećava zaustavni put vozila, posebno pri vlažnom i klizavom putu", kaže Jill Trotta iz RepairPala.
Međutim, prepoznati kada je pravo vrijeme za zamjenu ovih dijelova, nije uvijek lagan zadatak.
"Kako se promjene događaju postupno, vozač se navikava na vožnju u takvim uvjetima", kaže Richard Reina iz CARID-a. "Najčešće nismo svjesni sporog ali neizbježnog trošenja sistema ovjesa na vozilu tokom godina njegove upotrebe i hiljada pređenih kilometara. Ali to je kao i s cipelama, izgledaju dobro sve dok im jednog dana ne otpadne đon", dodaje Reina.
Kako ovaj sisitem funkcioniše?
Amortizeri i opruge amortizera omogućavaju stabilizaciju pokreta automobila i zadržavanje kontrole nad vozilom prilikom skretanja, kočenja, ubrzavanja ili prelaženja preko neravnina na cesti. Današnja vozila koriste amortizere, opruge amortizera ili kombinaciju ovih dijelova.
Osnovna razlika među njima je u tome što su amortizeri neovisna komponenta, dok su opruge amortizera spoj amortizera i drugih komponenti koji čine jednu zasebnu cjelinu. Oba sistema služe istoj svrsi, a to je da se vozilo stabilizira i da točkovi zadrže kontakt s podlogom. Bez njih, vozilo bi prilikom vožnje poskakivalo po cesti, navodi Geico.
Koliki je životni vijek ovih dijelova, prvenstveno ovisi o načinu upotrebe vozila.
"Vožnja po neasfaltiranim cestama, česta vuča prikolice ili opterećivanje vozila teškim teretom može samo skratiti njihov funkcionalni vijek. Pri teškim uvjetima eksploatacije vozila, trebalo bi ih zamijeniti nakon 60.000-80.000 km dok pri uobičajenoj upotrebi vozila, ovi dijelovi mogu potrajati znatno duže i dospjeti na zamjenu tek nakon 120.000-150.000 km", kaže Reina.
Znakovi upozorenja
Iako mnogi uzročnici određuju životni vijek amortizera i opruga amortizera, simptomi koje Richard Reina navodi u nastavku siguran su znak da je došlo vrijeme za zamjenu ovih dijelova.
Vaše vozilo se konstantno pomiče gore-dolje i nikada nije sasvim stabilno prilikom vožnje na cesti. Pomicanja mogu biti neznatna, ali ipak primjetna. Prilikom okretanja, vaše vozilo naginje na suprotnu stranu od one u koju skrećete i pritom djeluje nesigurno. Prednji kraj auta ponire više nego što je očekivano prilikom kočenja, a to niste mogli primijetiti sve dok niste trebali naglo zakočiti. Pri naglim ubrzanjima možete primijetiti da se prednji dio vozila izdiže, dok se istovremeno njegov stražnji dio spušta. Prilikom prelaska preko neravnine na cesti, točkovi nastavljaju poskakivati još neko vrijeme, a može se čuti i zvuk lupkanja. Ako gume ne prianjaju na podlogu istovremeno dolazi do njihove neravnomjerne istrošenosti. Dolazi do curenja tekućine iz amortizera ili opruga amortizera uslijed pucanja gumica.
Koje zamjenske dijelove izabrati
"Uložite u kvalitetne dijelove, koje su proizveli neki etablirani proizvođači. Također, prilikom izbora, bilo bi dobro prethodno se posavjetovati s prodavačem i izabrati točno ono što odgovara vašem načinu vožnje, jer neki amortizeri mogu biti dosta kruti, što je dobro za skretanje, dok drugi mogu biti mekši i pružiti bolji ugođaj tijekom vožnje", savjetuje Trotta.
Prilikom zamjene amortizera ili opruga amortizera, važno je istovremeno zamijeniti i druge potrošne dijelove poput ležajeva, gumica, brtvi, koji su nužni da bi sistem ovjesa skladno funkcionisao.