auto
5

Kad novac nije problem: Šta voze enormno bogati

Klix.ba
Novcem se, istina, ne može kupiti baš sve, ali ako je riječ o automobilima izgleda da nema granica.

To je dokazalo šest enormno bogatih pojedinaca koji su naručili i platili automobile koje su dizajneri i inžinjeri poznatih automobilskih kompanija napravili samo za njih. Na kraju se svako od njih šestorice može pohvaliti da ima unikatan automobil napravljen u samo jednom primjerku.

Prvi u nizu jedinstvenih automobila je GM Ecojet koji je napravljen prema zamisli i želji Jayja Lenoa, američkog komičara, glumca, producenta, pisca i TV voditelja, koji je veliki zaljubljenik u automobile. Automobil pokreće motor koji se inače koristi u helikopterima, a za pogon se koristi biodizel gorivo i kerozin. Motor razvija 659 KS. Automobil ima dva rezervoara: jedan za sojino ulje i drugi za kerozin. Jay Leno je od početka insistirao da Ecojet bude automobil koji će se moći voziti javnim cestama i u tome je uspio.

Pošto se kerozin u ovom slučaju koristi samo prilikom pokretanja motora i određeno vrijeme prije gašenja motora (u svrhu čišćenja naslaga biodizela koje mogu blokirati turbinu), Lenoovi prijatelji kažu da se iza njegovog dvosjeda, definitivno, osjeti miris sojinog ulja za prženje. Cijena projekta nije objavljena, ali se bez sumnje radi o sedmocifrenom dolarskom iznosu.

Sredinom devedesetih godina prošloga stoljeća bogati poslovni čovjek iz Ujedinjenih Arapskih Emirata platio je 3,5 miliona dolara za ultralagani supersportski automobil Lotec Mercedes-Benz C1000. U Lotecu su napravili trkaći prototip za cestu čiji biturbo V8 motor razvija 1000 KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde i maksimalnu brzinu preko 430 km/h. Cilj ponosnog vlasnika bio je da tih godina ima najbrži cestovni automobil na svijetu.

Njemački poduzetnik Michael Stoschek 2010. godine došao je na ideju da bi bilo odlično posjedovati modernu interpretaciju čuvenog rally automobila Lancia Stratos. Za nepoznat iznos novca karoserija je dizajnirana u Pininfarina dizajnerskom studiju, a moderni Stratos zasnovan je na mehanici Ferrarijevog modela F430 Scuderia. 4,3-litarski V8 motor razvija 540 KS, a ukupna masa automobila iznosi blizu 1.200 kilograma. Automobil od 0 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, a njegova maksimalna brzina je oko 320 km/h. Stoschek je imao namjeru napraviti 25 primjeraka, ali se u Ferrariju nisu složili s njegovim planovima, pa je moderni Stratos tako ostao sam.

Dugogodišnji poklonik Ferrarija, slavni gitarista Eric Clapton, naručio je unikatan Ferrari koji nosi zvaničan naziv SP12 EC. Automobil je dizajniran u Pininfarini, a inspirisan je Ferrarijevim modelom 512 BB (Berlinetta Boxer). Mnogo tehničkih detalja vezanih za Claptonov automobil ostalo je pod velom tajne, a prema pojedinim navodima SP12 EC pokreće 4,5-litarski V8 motor "posuđen" iz Ferrarijevog modela 458 Italia. Prijenos snage na zadnju osovinu obavlja se preko 7-stepenog mjenjača sa dva kvačila. Clapton je samo za svoju dušu izdvojio 4,7 miliona dolara.

Bivši filmski režiser James Glickenhaus 2005. godine je došao na ideju da bi Ferrari Enzo mogao biti još bolji. Uz činjenicu da je dugo vremena oduševljen Ferrarijevim trkaćim automobilom P serije, koji je pravljen krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina, Glickenhaus je Pininfarini platio četiri miliona dolara za kreiranje unikatnog Ferrarija P4/5 koji se premijerno pojavio 2006. godine na izložbi automobilske egzotike u Pebble Beachu (California, SAD). Nešto kasnije za Glickenhausa je napravljena i trkaća verzija istog automobila (P4/5 Competizione) koji je 2011. godine učestvovao na utrci izdržljivosti 24 sata Nürburgringa.

U slučaju posljednjeg jedinstvenog automobila, ispod neobične karoserije krije se McLaren MP4-12C. Automobil pod nazivom X-1 naručio je višegodišnji kupac McLarenovih automobila koji u posjedu ima modele F1 i Mercedes-Benz SLR McLaren, ali je u ovom slučaju želio nešto što će biti samo u njegovoj garaži. Automobil je za nepoznat iznos novca 2012. godine napravljen u odjelu McLaren Special Operations.