U društvu premium automobilskih marki u Bosni i Hercegovini Audi se ističe kao jedna od onih koje imaju najbolje razvijenu prodajnu i servisnu mrežu. Jasno je da kod takvih marki ne može i ne smije biti samo proizvod i automobil ono što nosi predznak premium, nego da takvo mora biti i cijelo iskustvo prije, tokom i nakon kupovine automobila.
Kompanija InterAuto d.o.o. iz Tuzle godinama osvaja priznanja kako svojih klijenata tako i zvanične Audi mreže, a nazaslužniji za to su posvećeni i profesionalni zaposelnici. Kenan Musemić je dio Audi tima već dugi niz godina i jedan je od zasluženih individua za uspjeh i zastupljenost marke u ovom dijelu naše zemlje.
Za početak, zanima nas kako je počeo Vaš poslovni put u autoindsutriji, zašto Audi i zašto Inter Auto?
Moj početak u autoindistriji je proistekao sasvim slučajno iz jednog susreta sa direktorom Muhamedom Begićem još 2006. godine, da bi ulazak u svijet automobila počeo 2007. godine. Od tada do danas živim, ali baš živim, ovaj dinamični posao sa svim svojim izazovima. I nakon 17 godina još uvijek mi se sviđa kao i prvog dana jer se radi o tako izazovnom poslu koji mi daje priliku da upoznajem nove ljude te održavam kontakt sa svim tim osobama koje srećem kroz posao.
Poseban predmet zadovoljstva u poslu je ono što svi volimo – automobili, pogotovo kada su to Audi automobili i to uvijek novi modeli i nove tehnologije. Predstavljanje novih modela uvijek pobuđuje veliku pažnju, to je nešto vrlo primjetno i važno u životima ljudi. Upravo zbog toga se sretno i zadovoljno osjećam u Inter Autu i Audiju. Često kažem da mi je najveće bogatstvo ogroman imenik kontakata u mobitelu. Inter Auto i marka Audi su mi omogućili da putujem širom Europe gdje sam imao priliku prisustvovati velikim događajima u predstavljanju novih modela u Audijevoj organizaciji svih ovih godina. Kad bih mogao sve iz početka izabrao bih ponovo isti put, Inter Auto i Audi.
S ove vremenske distance, kako se razvijao InterAuto kroz zadnje dvije decenije, kakvi su bili počeci, kako se razvijalo njegovo poslovanje?
Inter Auto Tuzla datira od 2003. godine čija je prvenstvena djelatnost bila servisiranje vozila. Kako se vizija i ambicija vlasnika i direktora firme Inter Auto Tuzla, g-dina Muhameda, ogledala u zastupanju nekog od svjetskih priznatih brendova u automobilskoj branši, tako početkom 2004. godine Inter Auto Tuzla postaje ovlašteni zastupnik za marku Audi.
Danas Inter Auto Tuzla zauzima vodeće mjesto na regionalnom tržištu BiH u prodaji i servisiranju motornih vozila, što potvrđuju poslovni rezultati i kontinuirani rast firme. Napredak koji je Inter Auto Tuzla ostvario tokom prethodnih godina je rezultat rada uposlenika uz njihovo stalno usavršavanje vještina, timskog rada i lojalnosti firmi. Inter Auto Tuzla je partner koji postavlja standarde u oblasti prodaje i usluga koje savremena autoindustrija ultimativno zahtijeva.
Kao posebnu vrijednost i doprinos uspjehu firme istakao bih fleksibilnu organizacijsku strukturu koja se kontinuirano prilagođava strategiji poslovanja i ostvarenju zadatih ciljeva. Glavno mjerilo prema kojem vrednujemo rezultate jeste zadovoljstvo kupca. Iz tog razloga ćemo i u budućnosti najveći naglasak stavljati na kvalitetu usluge kao i daljnju izgradnju i modernizaciju. Uspješno ćemo da se izborimo sa svim tržišnim izazovima i izazovima okruženja i održat ćemo naš ritam djelovanja koji se pokazao vrlo uspješnim kroz godine djelovanja.
Da li je bio izazov pratiti i ispunjavati standarde koje nameće marka kao što je Audi, u čemu ste očito uspjeli?
Vrijednost brenda je jedna od najpozitivnijih reputacija, a Audi kao takav prepoznat je u autoindustriji. Audi proizvodi perfektna vozila te naglašava najsavremeniju tehnologiju, ekskluzivnost i luksuz te izuzetnu udobnost uz visoku kvalitetu. Potrebno je i uzeti u obzir opsežne i stroge standarde koje je Audi marka usvojila za cijeli svijet, a koji imaju za cilj da ojačaju sposobnost organizacije da ispuni svoje definisane ciljeve na efikasan i efektivan način kako bi zadovolji potrebe i očekivanja svojih kupaca.
Mi u Inter Auto Tuzla dodatno nastojimo da uspostavimo pouzdane, dugoročno isplative i transparentne odnose sa klijentima, a koji su utemeljeni na uvažavanju potreba, povjerenju i međusobnom poštovanju. Učiniti nekoga klijentom puno nam je važnije nego mu jednom prodati vozilo ili uslugu. Najveću satisfakciju dobijamo upravo od kupaca koji nam redovno dolaze na servis a da pri tome pređu put od 3-4 sata vožnje do Tuzle. Kada imate takve klijente onda stvarno nije teško pratiti i ispunjavati sve Audi standarde.
Koliko je bilo zahtjevno ispočetka poslovati i prodavati premium i luksuzne automobile na našem tržištu, postoji li i dalje prostor za rast prodaje i udjela marke?
Često sami sebi kažemo lako je kvalitetnu robu tj. vozila prodavati, uz malo šale ima ovdje velike istine. Audi marka vozila je prepoznatljiva u svijetu ljudi koji vole i uživaju u vozilima upravo zato što se kupci poistovjećuju sa markom Audi. Prednost rada sa Audi luksuznim automobilima je što se svako vozilo ponaosob individualno konfiguriše i svaki detalj na vozilu kupci biraju prema svojim ukusima, željama i potrebama, a i mi u prodaji zajedno s njima kreiramo svaki automobil i ponosimo se time. Naše tržište i naši klijenti upravo biraju Audi marku zato što mogu personalizirati svoje vozilo.
Najvažnija uloga prodajnog osoblja i moga tima je biti na usluzi kupcu odnosno pružiti mu sve potrebne informacije i podršku. Naravno, to zahtijeva obučeno prodajno osoblje koje raspolaže svim potrebnim znanjima i vještinama potrebnim za učinkovito ophođenje s kupcima. Naši kupci od prodajnog osoblja imaju podršku prije, za vrijeme i nakon kupovine, te smo uvjereni da ćemo i u budućnosti uspjeti zadržati povjerenje kupaca što će sigurno rezultirati dobrim poslovnim rezultatima i količinom prodanih vozila.
Zadovoljstvo i povjerenje kupaca je na zavidnom nivou u Inter Autu, kako ste to postigli i možda još bolje pitanje, koliko je teško održati jednom stečeno povjerenje?
Ono što je specifično za Inter Auto je organizacijska kultura i temeljne vrijednosti koje se prenose kroz cijelu organizacijsku strukturu firme. Nastojimo djelovati odgovorno prema našim zaposlenicima, potrošačima, partnerima, kao i društvu u cjelini. Težimo gradnji odnosa zasnovanih na uzajamnom povjerenju i lojalnosti.
Naš najveći potencijal su naši zaposlenici koji su svojim radom doveli firmu na zavidan nivo. Zahvaljujući njima Inter Auto je postao ono što danas jeste – prepoznatljivo poslovno društvo u BiH. Pojedinačni rad svakog zaposlenika se vrednuje na pravilan način i stavlja u funkciju ukupnog djelovanja društva. Naši kupci su naša snaga i pokretački mehanizam, te se sa zadovoljstvom susrećemo u salonu, u gradu i širom BiH i radujemo svakom novom susretu. Znate kada imate kupce – prijatelje i sarađujete preko 10 pa i 15 godina onda je tu istinsko razumijevanje, povjerenje, mogu reći i prijateljstvo. Veliki broj mojih kolega radi preko 10-15 godina i kada kupac poslije toliko vremena ulazi u prostor Inter Auto Tuzla osjeća se dobrodošao i zna da će ga dočekati lica koja poznaje dugi niz godina. Takvim odnosom nastojimo da stečeno povjerenje samo gradimo i dižemo na veći nivo. Pored našeg vrijednog, stručnog osoblja, vrhunski brend Audi koji zastupamo je naša velika nematerijalna imovina.
Kako smo rekli, premium marka osim premium automobila znači i premium uslugu. Koliko u tome ulogu igra servisna usluga, i koliko je izazov servisirati sve naprednije i komplikvanije automobile? Da li je Inter Auto servis jednako privlačna adresa i za vozače Audija starijih godišta?
Koliko god se mi trudili da prodajemo vozila i postižemo izvrsne rezultate, najbolji prodavač vozila je naš servis tj. servisna usluga Inter Auto Tuzla. Naša auto kuća konstantno investira u specijalističke obuke servisnog osoblja, a servisno osoblje predstavlja tim stručnjaka koji zajedno radi više od 10 godina i predstavljaju temelj auto kuće Inter Auto. Organizacija servisa funkcioniše po posebnim Audi standardima kvalitete gdje svaki Audi servisni stručnjak je specijalizovan za određene vrste popravaka vozila tako da naši kupci koji povjeravaju svoja vozila u naše ruke imaju sigurnost da je vozilo u pravim rukama. Vozila se mogu popraviti na više načina, ali samo popravak u ovlaštenom Audi servisu uz upotrebu originalnih dijelova koji se ugrađuju prema uputama i standardima proizvođača može garantovati da će vozilo biti u besprijekornom stanju te zadržati svoju vrijednost.
Mi neprestano poboljšavamo naše servisne usluge kako bismo ponudili kvalitet i komfor koji kupci od premium marke očekuju. Kako bi kupci što duže uživali u svom Audi vozilu i bili sigurni na cesti, preporučio bi da njegovo održavanje prepustite našim stručnjacima, jer svaki od njih prolazi kroz kontinuirana školovanja u skladu sa novim tehnologijama, a za održavanje i popravak vozila koriste specijalne alate, ispitne uređaje i rezervne dijelove razvijene upravo za Audi, nebitno da li se radi o nekom novom modelu ili vozilu koje je starije generacije.
Spomenuo bih samo jedan mali primjer šta znači iskusno osoblje, oprema i specijalni alati koji se koriste a koji moraju biti kalibrirani po standardu proizvođača u tačno određenom periodu a dio tih kalibracija nije moguće kalibrirati u BiH. Ako za primjer uzmemo zamjenu točkova, koja je rutinska radna operaciju i za nju moraju biti kalibrisani moment ključevi koji trebaju vlasniku vozila osugurati da su tokčovi na vozilu ispravno zavrnuti u skladu sa propisima Audija, onda možete zamisliti kakve su procedure kod drugih složenijih popravaka i zašto treba biti ispravan izbor ovlašteni servis.
Trenutno se cijela autoindustrija nalazi u izazovnoj fazi i prelasku na elektromobilnost. Kakva je Vaša vizija u tom smjeru i koje korake planirate za Inter Auto kratkoročno i dugoročno u pogledu elektromobilnosti?
U budućnosti će autoindustrija još više napredovati s obzirom na težnju za smanjenjem emisije ispušnih plinova te prelazak na alternativne izvore energije. Ekološka pitanja su trenutno najvažnija u auto industriji, od velikog značaja je razvoj hibridnih i električnih automobila koja će se konstantno unaprijeđivati jer tržište stalno raste, a tehnologija se razvija.
Mi u Inter Autu pratimo razvijenija tržišta i tržišta sa mnogo boljom infrastrukturom za elektromobilnost i aktivno radimo na polju obučenosti uposlenika da kupcima električnih vozila omogućimo podršku bilo koje vrste kao i svaki drugi Audi Centar u EU. Naša infrastruktura je već u 2022. godini prilagođena zahtjevu proizvođača, te smo instalirali više AC punionica, kako u prodajnom salonu, tako i u servisu i vanjskom prostoru. Također je instalirana brza DC vanjska punionica na kojoj kupci mogu napuniti svoje električno vozilo za 30 do 45 minuta.
Naše servisno i prodajno osoblje je u kontinuiranom procesu školovanja i na raspolaganju nam je sva podrška Audi AG, svi dostupni radni materijali, online treninzi kao i treninzi koje organizuje proizvođač i svo naše osoblje je obligatorno da položi sve postavljene treninge kako bi svaki klijent sa električnim vozilom imao istu uslugu bilo gdje u u bilo kojem Audi Centru.
Pred nama su sigurno veliki izazovi, ali smo svjesni da je autoindustrija strateška grana industrije te ključni faktor ubrzanog razvoja i ekonomskog rasta društva. Ulaganjem u istraživanje, autoindustrija utiče na razvoj novih tehnologija kroz kreiranje novih izuma i fantastičnih inovacija. Današnje električno vozilo predstavlja spoj znanja i proizvoda iz mnogih naučnih djelatnosti. Uz auto industriju se veže kvalitetno obrazovana radna snaga, izvrsna infrastruktura i sve to nam daje stalnu energiju za napredak jer živimo u turbulentnom vremenu.
Kada je autoindustrija u pitanju imam osjećaj da smo stalno na početku nečega novoga. Svjestan sam da je automobilsko tržište jedno od najvećih i najvažnijih na svijetu, a nijedan proizvod, izuzev računara, nije revolucionarno promijenio svijet kao što je automobil. Zato je život sa automobilima nagrada koju živimo. Iako se naše tržište i zemlja nalaze na samom ulasku u elektromobilnost, činjenica je da je punjača za električne automobile sve više.
Koliko vaši kupci Audija pokazuju interes za električne modele i koje je njihovo najčešće pitanje i dilema?
Generalno svi ljubitelji vozila, kupci svih generacija kao i nove "generacije Y" sa znatiželjom posjećuju naš salon kako bi se informisali o električnim vozilima, mada nove generacije kao pokretač budućih promjena su jako informisane o novim tehnologijama i mislim da su momentalno spremne biti aktivni sudionici svih globalnih promjena pa tako i u autoindustriji. Ostali kupci ipak prilaze sa dodatnom pažnjom i imaju jako interesantnih i konkretnih pitanja kao što su kapacitet baterije, domet sa punjenjem, brzina punjenja na različitim vrstama punjača, pitanja o infrastrukturi u BiH, servisna podrška, i mnoštvo drugih pitanja.
Kako spomenuste koje su dileme kod električnih vozila, pa dileme kupci imaju kod uobičajene kupovine novoga vozila od opreme, boje vozila, motora, modela tako da sa dolaskom električnih vozila na tržište, broj dilema se dodatno povećao i upravo tu dolaze do izražaja naši prodajni savjetnici koji su kupcima na raspolaganju da pomognu kod različitih nedoumica i pitanja na koje će dobiti odgovore iz prve ruke jer ključ povjerenja i dugogodišnjeg odnosa sa kupcima su certifikovani Audi prodajni savjetnici.
Bili smo gosti Inter Auta na nacionalnoj premijeri naprednog i sportskog električnog modela e-tron GT Quattro koji demonstrira najnapredniju i najnoviju tehnologiju ove marke. Koliko su ovakvi modeli zanimljivi vašim kupcima i koliko je realno očekivati da će ih biti na našim cestama?
Izlaskom modela Audi e-tron GT mnoge je naveo na razmišljanje da se radi o dizajnerski najljepšem i svakako tehnološki najsavršenijim serijskim modelom proizvođača iz Ingolstadta. Audi e-tron GT smo predstavili i ponudili kupcima u BiH, model koji će nam omogućiti novo iskustvo i novi doživljaj vožnje električnog sportskog vozila iz Audijeve porodice električnih vozila. Većina će se složiti da je Audi u estetskom smislu napravio pun pogodak i vjerojatno dosegao vrhunac svog dizajnerskog umijeća.
Sve najbolje što Audi nudi nalazi se u modelu e-tron GT, i to je sigurno dobar razlog koji će kupce i ljubitelje sportskih vozila ponukati da uđu u svijet sportskih električnih vozila. Ovo je rastući segment luksuznih potpuno električnih automobila te je Audi uz veliko iskustvo i ugled u automobilskoj industriji ponudio tržištu e-tron GT koji će sigurno u BiH pronaći svoje kupce koji prate trendove u autoindustriji. Nema sumnje da ćemo na cestama u BiH sve više gledati električnih sportskih vozila sa Audijem e-tron GT kao predvodnikom novih trendova.
Audi je jedna od marki koja ima jednu od najnaprednijih i sve bogatijih ponuda električnih automobila, te su jasno zacrtali svoj put prema potpuno električnoj ponudi. Kako vidite vi tu tranziciju iz naše perspektive i perspektive Inter Auta?
Audi jeste jedan od globalnih pionira u elektrifikaciji vozila i svoje resurse je usmjerio u pravcu električne mobilnosti koja je ključ za održiviju mobilnost diljem svijeta. Audi je postavio cilj da do 2025. godine ponudi 30 elektrificiranih vozila, među kojima će biti 20 potpuno električnih automobila bez emisije CO2.
Električna mobilnost po Audiju je glavni element održivijeg i klimatski povoljnijeg saobraćajnog sistema. Tranzicija kao svaka promjena mnogima teško pada, a tako je i u procesu elektromobilnosti. Sada se svi mi u BiH moramo aktivno uključiti u proces elektrifikacije svakog vida saobraćaja, naravno od državne administracije se očekuje da prilagode zakonsku regulativu i infrastrukturu uz odgovarajuće poticaje za svaki projekat koji doprinosi boljoj ekološkoj osviještenosti.
Inter Auto Tuzla je aktivan učesnik ekoloških promjena i investirali smo značajna sredstva za nabavku nekoliko auto punionica, opremu za naše osoblje kao i specijalne alate koji su osnova da svaki korisnik električnog vozila zna da se ima ko brinuti i održavati njegovo vozilo koje je opremljeno savremenim tehnološkim rješenjima. Iznad svega, Inter Auto Tuzla stalno investira u konstantnu obuku servisnog osoblja i slijedi online podršku tvornice po svakom osnovu, a sve sa zadatkom da korisnici električnih vozila budu pod stalnom pažnjom naših uposlenika. Naša budućnost je definitivno električna i sudionici smo globalne tranzicije te svojim djelovanjem dajemo stalni doprinos procesima elektrifikacije u svom okruženju. Pred nama je sigurno dug put, ali smjer u kojem idemo na tom putu je jasno definisan.
Za sada, dok su modeli sa motorima SUS još uvijek u ponudi, šta vaši kupci najčešće biraju, jesu li to SUV modeli s Q oznakom, ili limuzinski modeli po kojima je Audi stekao slavu i dalje zauzimaju značajan udio u prodaji?
Potražnja za automobilima uvijek je bila nestabilna i to je jedan od izazova rada u autoindustriji. Faktori koji utiču na potražnju za automobilima su promjene u nivoima ličnih primanja, promjene ukusa potrošača i preferencija kroz vrijeme, lične potrebe, prosječna potrošnja, cijena goriva, trendovi, eko standardi kao i percepcija kupaca. Ovaj veliki miks koji kupci analiziraju daju veliku slobodu nama da kupcima ponudimo širok opseg Audi modela, od kompaktnog bezvremenskog Audija A3, preko poslovnih limuzina A4, A6, A8, sportskih limuzina A5 i A7 do SUV modela različitih veličina i oblika karoserije iz porodice Q modela. Svakako, tu su električna vozila koja su veliki predmet interesa kupaca ali sa uključivanjem i ostalih marki vozila u BiH u proces elektrifikacije vozila, kupci će imati jasniju i transparentniju sliku vrijednosti, kvalitete i funkcionalnosti vozila koja se nalaze na tržištu, a tu mi sa markom Audi vidimo svoju priliku.
Kupci novih Audijevih modela mogu personalizirati svoje vozilo narudžbom posebnih boja za svoje vozilo. Audi Exclusive nudi neograničene mogućnosti izbora boja i sa kupcima gradimo vozilo zajedno, a to je posebno zadovoljstvo i doživljaj kako za kupca tako i za nas sve. Za kupce novih automobila izbor boje automobila je dilema na koju se troše sati, ako ne i dani, jer boja nije tek sloj na karoseriji automobila već i način da se izrazi lični stav. Bez obzira kakvu boju izabrali strogi standardi kvalitete u proizvodnji i aplikaciji boje su uvjek jedinstveni.
Jedna od najzanimljivjih ponuda u zadnje vrijeme na našem tržištu je akcijski Audi A4 s odličnim benzinskim motorom i vrlo bogatim paketom opreme. Da li se to pokazala kao privlačna ponuda i za vaše kupce?
Upravo tako, u toku je posebna ponuda za Audi A4, porodičnu i poslovnu limuzinu srednje klase sa paketom opreme kojem ne nedostaje baš ništa po pitanju komfora, sigurnosti i udobnosti u vožnji. Dostupan je po iznimno povoljnoj cijeni, model koji savršeno odgovara velikom broju naših kupaca prema njihovim potrebama i stilu života. Radi se o modelu A4 35 TFSI sa 150KS, automatskim mjenjačem, atraktivnim paketima opreme Advanced i S line. Ova ponuda je jako odjeknula na tržištu i kupci su to prepoznali, tako da je prodaja modela A4 premašila naš plan ove akcije i sada nastojimo isposlovati dostupnost novih količina u tvornici. Generalno, situacija sa proizvodnjom jeste bolja ali i dalje su značajna ograničenja i prepreke ka normalizaciji isporuka. Iskreno se nadam da ćemo moći isporučiti ovaj model svim zainteresovanim kupcima.
Šta očekujete da će biti najvažniji novitet Audija u ovoj godini iz perspektive Inter Auta, da li je fokus na kreiranju privlačnog akcijskog modela ili na nekom električnom novitetu?
Audi marka kao dio koncerna ubrzano ide putem elektrifikacije. U ovoj godini očekujemo prve isporuke potpuno električnog Audi Q4 e-tron, potom i zvanično predstavljanje električnog Audi Q6 e-tron čime ponuda električnih Audi vozila počinje dominaciju na polju elektromobilnosti u BiH.
Audijev električni portfelj do 2026. godine imaće više od 20 modela. Mi u Inter Autu Tuzla slijedimo korporativnu strategiju Audija, ali ne zapostavljamo klasične motore s unutarnjim sagorijevanjem te aktivno nastojimo da kupcima ponudimo uvijek neki best buy model, tako pored akcijskog A3 i A4 modela upravo aktiviramo posebnu ponudu finansiranja putem Porsche Leasinga za model Q5 sa simboličnom kamatom od 0,99% do 2,49% ovisno od dužine finansiranja. Tako da kupci koji preferiraju SUV modele imaju odličnu priliku za kupovinu Audi Q5 koji je godinama najbolje prodavani SUV model u segmentu srednje velikih premium SUV vozila.