Testiranje je dio projekta Safety Priority Services (SPS), sheme koju je pokrenula nizozemska vlada i namijenjena je unaprijeđenju sigurnosti u cestovnom saobraćaju još prije novih propisa EU koji bi trebali stupiti na snagu 2025. godine.
Kia u saradnji sa sestrinskim Hyundaijem i kompanijama TomTom, ANWB, Inrix i Be-Mobile istražuje mogućnosti za upozoravanje na dolazeća vozila hitnih službi. Pošto brojni vozači, kada čuju sirenu, nisu sigurni iz kog smjera dolaze ta vozila novi sistem upozoravanja će pokazati vrstu vozila spasilačke službe i smjer odakle se približava. Nova funkcija će isprva djelovati samo kod vozila hitne medicinske pomoći, a nakon toga će dodati i druga vozila spasilačkih službi.
Kia takođe želi razviti upozorenja koja vozače mogu upozoriti na dodatne svakodnevne opasnosti, uključujući i neočekivane i potencijalno opasne situacije. Sistem bi vozače trebao upozoravati na vozila koja se približavaju, voze u pogrešnom smjeru, zatvorene trake i dolazeće saobraćajne zastoje koje mogu previdjeti. To bi trebalo povećati broj upozorenja koja su već raspoloživa preko infotainment sistema vozila Kia – naprimjer za prepreke na cesti, radove na cesti, nesreće i očekivane izvanredne vremenske neprilike.
Upozorenja će biti uključena u postojeće sisteme u vozilima
Dok se o detaljnijim mjerilima tek treba dogovoriti s nizozemskom vladom, Kia će raditi na tome da dodatna upozorenja uključi u postojeći informaciono-zabavni sistem svojih vozila kako bi izbjegla nepotrebno odvlačenje pažnje vozača pomoću zvučnih, vizuelnih i haptičkih upozorenja. Upozorenja neće zahtijevati nikakav unos, što garantuje da će vozači i dalje držati ruke na upravljaču. Tokom testiranja Kia će pružati povratne informacije o kvalitetu podataka nizozemske centralne baze saobraćajnih podataka (NDW) kako bi ih po potrebi unaprijedili.
Mark Harbers, nizozemski ministar infrastrukture i upravljanja vodom, rekao je: "98% vozača sada tokom vožnje koristi digitalne informacije. Pored toga pilot projekti pokazuju da pružanje upozorenja tokom vožnje pozitivno utiče na sigurnost u cestovnom saobraćaju. S radošću prihvatam ovakav razvoj, djelimično i zbog toga što npr. vozači automobila i kamiona nakazuju da cijene takva upozorenja i sve se više na njih oslanjanju. Stoga sada sarađujemo sa šest organizacija. Pobrinuti ćemo se da će vozačima pružati prave informacije."
Trogodišnje testiranje brže od zakonodavstva EU čiji propisi stupaju na snagu 2025.
Projekt SPS će trajati tri godine, kao priprema na očekivano novo evropsko zakonodavstvo na području upozorenja koje bi s novim propisima trebalo stupiti na snagu 2025. godine.