EV3 i EV4 koncepti najavljuju pristupačnije električne modele koji bi se trebali pojaviti na tržištu sljedeće godine.
Južnokorejska kompanija želi ponuditi kupcima niz manjih električnih opcija u cjenovnom rangu između 30.000 i 80.000 dolara. Ciljevi su ambiciozni s obzirom na "zacrtanih" milion prodanih električnih primjeraka do 2026. godine, odnosno više od 1,6 miliona godišnje do 2030. godine.
EV3 je kompaktni SUV koji će svoje mjesto naći ispod modela EV5 srednje veličine. EV4 će biti četverovratni sedan, no usvojit će coupeovski stražnji dio koji je i dalje popularan u segmentu. KIA je u slučaju oba koncepta posebnu pažnju posvetila unutrašnjosti, koja sadrži prirodne materijale, a to je u skladu s KIA-inom težnjom ka održivosti. što uključuje i procese koji smanjuju emisiju.
Ostatak EV Day eventa bio je fokusiran na strategiju napretka, infrastrukturu punjenja, AI tehnologiju i drugo.
Što se tiče koncepta EV3, to je minijaturni EV9 s kojim dijeli dizajnerski jezik, no ipak je unikatan. Naprijed su ivice ublažene, dok kompaktne dimenzije profila nisu umanjene. Blage obline i oštre ivice su lijepo spojene, što je postalo glavna komponenta KIA-inog dizajnerskog pristupa. Set felgi je dosta sličan onom na modelu EV9.
Unutrašnjost koncepta EV3 promoviše "emocionalno dobrostanje", osvjetljenje je blago, sjedišta su ergonomska, a sve je u duhu minimalizma.
Naravno, vodilo se računa o održivosti pa su sjedišta napravljena od prirodnih vlakana i imaju izuzetno čvrstu strukturu. U poređenju s karbonom, otpada uopće nema. Centralna konzola je napravljena od korijena gljiva u procesu bioproizvodnje.
Koncept EV4 će kao i EV3 uglavnom zadržati svoj vanjski izgled i u produkcijskoj verziji, promjene će biti minimalne. Kompleksni pristup površinama je jednak kao i u ostatku KIA-ine električne ponude, no silueta je elegantnija, dok je nos nešto niži. Tvrdnje iz KIA-e da koncept EV4 "redefiniše električne limuzine" možda su "nategnute", ali profil asocira na sportske i trkaće automobile.
Unutrašnjost slijedi dizajn koncepta EV3 uključujući korištenje novih materijala. Međutim, umjesto od korijena gljiva, centralna konzola modela EV4 je napravljena od vlakana konoplje. Ova biljka raste brzo i zahtijeva minimalne resurse tokom uzgoja.
U izradi unutrašnjosti je korišten i 100 posto reciklirani pamuk, koji je prirodno obojen ljuskom oraha. Trake od ručno pletene tkanine korištene su za 3D pletenu završnu obratu prostora za prtljag, kao i za armaturnu ploču. Slično je i sa presvlakama sjedišta u modelu EV3.
EV4 ima i novu "Mind Modes" funkciju koja prilagođava ambijentalno osvjetljenje i obrasce ventilacije. U načinu rada "Perform" vozaču se unaprijed daju sve informacije potrebne tokom dana, dok "Serenity" nudi niz digitalnih grafika za stvaranje opuštenijeg ambijenta.
Kompaktni SUV EV3 će se pojaviti sljedeće godine, dok ćemo na produkcijski EV4 čekati nešto duže.
Oba modela će biti bazirana na E-GMP platformi, koja omogućava korištenje baterija kapaciteta 58 i 77,4 kWh, a koje koristi veći EV6.
Na istom događaju je predstavljen i kompaktni električni SUV EV5, koji će se proizvoditi u Kini i Južnoj Koreji. U ponudi će biti standardni, long-range i long-Range AWD mode.
Standardni će imati 64kWh bateriju i motor od 160 kW, kao i domet od 530 km. Long-range će posjedovati bateriju kapaciteta 88 kWh i isti motor, ali će domet iznosizi 720 km. Long-range AWD model stiže sa 88 kWh baterijom, prednjim motorom od 160 i stražnjim od 70kW, a očekuje se domet od 650 km. Baterija će se moći napuniti od 30 do 80 posto za 27 minuta.
EV5 je opremljen sa sedam zračnih jastuka, vrhunskom tehnologijom sigurnosnih pojaseva i nizom sigurnosnih sistema.