Četvrta generacija
43

Kia u BiH predstavila osvježeni Sorento, efektan redizajn po uzoru na električni SUV EV9

A. M.
Luksuzni korejski SUV svih ovih godina prolazi ispod radara bh. javnosti, jer je Sorento globalni model, namijenjen prevashodno američkom tržištu. Nakon efektnog redizajna aktuelne četvrte generacije s kojim je veliki SUV dobio efektnu dozu osvježenja i tehnički "update", konačno je red da dobije i kojeg kupca više.

Zahvaljujući Sorentu, velikom SUV-u iz D segmenta lansiranom 2002. godine, Kia je danas svjetski poznati brend. S proizvodnjom u Južnoj Koreji, Sorento je danas globalni model, namijenjen prevashodno američkom tržištu.

To potvrđuju njegov stil i blaga rezervisanost ka kupcima na Starom kontinentu, iako bi ovaj model mogao proći značajno zapaženije. Shodno takvoj strategiji korejskog prozvođača, u očima bosanskohercegovačkih kupaca, Kia Sorento je još jedan u nizu automobila koji živi u sjeni modela Sportage. Veliki i luksuzni SUV sa sedam sjedišta nije cjenovno privlačan, pa na našem tržištu već godinama prolazi skoro neprimjetno.

Priča je očekivano slična i u Evropskoj uniji, pa Sorento nije iznimka niti na razvijenijim tržištima gdje ovaj SUV nema odgovor na prodajne brojke Škode Kodiaq, Nissana X-Traila, Mazde CX-60, Seata Tarraca i niza sličnih velikih SUV modela. No, možda će kupci konačno primijetiti njegove adute nakon što su mu dizajneri podarili atraktivni redizajn po uzoru na električni SUV EV9, pa ovaj model dobije kojeg kupca više kako u EU, tako i u BiH.

Ako se Sorento u prethodnim modelskim godinama vizuelno činio nezanimljivim, redizajnirani model će zasigurno promijeniti tu percepciju. Osvježenje koje novajlija donosi u ruhu su efektna prednja svjetla sa četiri vertikalna modula, modifikovani branik i saćasta maska hladnjaka zbog kojih sada ovaj SUV djeluje pomalo futuristički. U ponudi je 10 vanjskih boja, a tri nijanse su potpuno nove. Sve je s mjerom i skladnim proporcijama integrisano na 4,81 metar dugu karoseriju s klirensom od 176 mm, koja je među najdužim u segmentu, a to se s druge strane primijeti i u kabini koja odiše prostranošću karakterističnom za velike SUV-ove iz D segmenta.

Promjene ažuriranog modela izvana prate i novosti u enterijeru. Mahom je zadržan koncept prethodnika gdje je u prvom planu vidnog polja vozača dvostruki panoramski zakrivljeni ekran povezan u jedan modul. Istovremeno, Kia je zadržala kombinaciju fizičkih i digitalnih tipki, pa je i dalje praktičnija za rukovanje pojedinim komandama od konkurencije. Korejci se hvale da redizajnirani model posjeduje i probranije i kvalitetnije materijale, kao i vrhunsku završnu obradu. Upotreba horizontalnih linija dodatno povećava vizuelno širinu unutrašnjeg prostora, koji je ionako bio prostran.

Iz Kije naglašavaju da je Sorento dodatno sigurniji, jer obnovljeni model u svom ruhu donosi nove i poboljšane postojeće asistente ADAS sistema. Takođe, head-up displej se može pomjerati kako bi se prilagodio različitoj visini vozača.

Sorento će kao i do sada biti pogonjen s dva, odnosno tri ključna pogonska agregata. Međutim, na bh. tržištu u početku ponude će ostati samo 2,2-litarski dizel sa 194 KS. Hibridni sklopovi, čiju osnovu čini 1,6-litarski turbobenzinac sa snagom od 160 KS, mogu se specificirati kao obični (kombinovana snaga – 215 KS) ili kao plug-in hibrid (kombinovana snaga – 252 KS), a na bh. tržište će stići nešto kasnije. Sve tri pogonske opcije mogu se upariti s prednjim ili sa 4x4 pogonom.

Početak prodaje u BiH kreće od 28. maja po početnoj cijeni dizelske verzije od 124.099 KM s PDV-om. Sorento je pokriven standardnom 7-godišnjom garancijom.