Kije dobijaju novi CVVD motor sa kojima bolje idu, manje troše i duže traju
Prvi motor s ovom inovacijom biće benzinski motor Smartstream G1.6 T-GDi. CVVD, razvijen u HMG-ovom centru za istraživanja i razvoj, optimizira performanse motora i potrošnju goriva.
Kontroliše vrijeme trajanja otvaranja ventila u skladu s uslovima vožnje – poboljšane performanse za 4%, niža potrošnja goriva za 5% i niže emisije za 12% Tehnologija upravljanja ventilima određuje vrijeme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje od 4 posto u performansama, 5 posto u potrošnji goriva, dok su emisije štetnih plinova niže za čak 12 posto.
“Razvoj CVVD tehnologije je šansa za grupaciju da napravi iskorak na području inovacija motora,” rekao je Albert Biermann, vođa odjeljenja za istraživanja i razvoj u grupaciji. “Naše napore ćemo usmjeriti u razvoj naprednih rješenja za novu eru mobilnosti, dok ćemo ujedno nastaviti s razvojem novih tehnologija za motore s unutrašnjim sagorijevanjem, čime ćemo ispuniti sve strožije emisijske standarde.”
Inovacija: vremenski promjenjivo upravljanje otvaranjem ventila (CVVD)
Do sada je performanse i potrošnju goriva kontrolirala tehnologija s promjenjivim upravljanjem ventilima, koja je određivala trajanje i dubinu otvaranja ventila, sa snagom motora kojeg pokreće ciklus usis goriva-kompresija-širenje-ispust.
Tipična tehnologija promjenjivog upravljanja ventilima određuje vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila (npr. CVVT) ili s kontrolom količine ulaznog zraka (CVVL). Prethodne i postojeće tehnologije upravljanja ventilima nisu mogle određivati trajanje djelovanja ventila, jer je zatvaranje ventila bilo podređeno otvaranju ventila, zbog čega se nije moglo odazivati na različite situacije u vožnji. CVVD s prilagođavanjem vremena otvaranja ventila u skladu sa zahtjevima motora vodi tehnologiju u novom smjeru.
Kada vozilo vozi pri konstantnoj brzini u niskim okretajima motora CVVD otvara usisne ventile od sredine do kraja takta kompresije. To pomaže kod smanjenja potrošnje goriva smanjenjem otpora koji nastaje zbog kompresije. Kada motor radi u visokim okretajima, npr. pri visokim brzinama usisni ventil se zatvara na početku takta kompresije kako bi maksimalno iskoristio količinu zraka koja je potrebna za eksploziju. To poboljšava okretni moment koji utiče na bolje ubrzavanje.
Smartstream G1.6 T-GDi motor
Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, koji je razotkriven istovremeno sa CVVD tehnologijom, je četverocilindrični turbo benzinski motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Novi motor je prvi motor u grupaciji kod kojeg će koristiti CVVD tehhnologiju, a donosi i niskotlačni ventil za reciklažu ispušnih plinova (LP EGR), koji optimizira iskorištenje goriva.
Sistem za reciklažu ispušnih plinova vraća nešto goriva, koje je izgorjelo u komori za sagorijevanje, te time proizvodi efekat hlađenja i smanjenja emisija dušikovog oksida. G1.6 T-GDi donosi i niskotlačni sistem koji preusmjerava sagorjele emisije u kompresor turbo punjača, umjesto u usisni sistem, čime poboljšava učinkovitost kod ubrzavanja.
Nova jedinica je dobila integriran sistem toplotne obrade, koji brzo zagrijava ili hladi motor na optimalnu temperaturu, i snažan sistem direktnog ubrizgavanja, koji dostiže tlak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Pored toga je zbog drugačije obrade površine trenje smanjeno za čak 34 %.
Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi je trenutno u probnoj fazi za standardnu ugradnju u vozila Kia. Tako će dolazeći modeli ubuduće dobiti dosad neviđene performanse i nisku potrošnju goriva.