Snažni hatchback
18

Alpine predstavio električni A290_β s centralnim sjedištem vozača

D. B.
Alpine je predstavio koncept kojim najavljuje produkcijski električni hatchback za 2024. godinu.

Nakon što se pojavio 1976. godine, Renault 5 Alpine je bio među prvim snažnih hatchback modelima koji su se našli u prodaji čak i prije Volkswagenovog Golfa GTI. R5 će biti "oživljen" kao električni automobil tako da ima smisla oživjeti i njegovu verziju visokih performansi. Stoga je Alpine predstavio koncept A290_β, koji će svoju produkcijsku verziju dobiti 2024. godine. Cestovni model će proizvesti Renault Grupa u svom postrojenju Douai, a bit će baziran na električnoj CMG-B platformi.

S obzirom na to da je riječ o konceptu, Alpine je iskoristio potpunu slobodu. Baziran je na Renault 5 konceptu predstavljenom početkom 2021. godine, no izgleda dosta ekstremnije kako bi se naglasila njegova sportska strana. Snažni električni automobil je dobio poznata četiri prednja svjetla, ali i vertikalna stražnja svjetla preuzeta od trkaćeg modela A470. Lakiran je u bijelu boju, kontrast pravi djelomično crna hauba i krov, dok donji dio karoserija sadrži površine od kovanog karbona s plavim detaljima.

Iako je dug samo 4,05 metara, Alpine A290_β je na velikim 20-inčnim felgama neobičnog dizajna, koji ima kockasti izrez u sredini. Felge s centralnim šarafom su ukrašene francuskom zastavom, a na njima su gume koje je razvio Michelin. Ova kompanija će isporučiti i gume za produkcijski model. Da li će on izgledati jednako radikalno, zasad nije poznato.

Koncept je širok 1,85 i visok 1,48 metara, u unutrašnjosti je konfiguracija od tri sjedišta poput one u McLarenu F1 s tim da je vozačevo sjedište centralno pozicionirano i nešto ispred dva sjedišta za putnike. Armaturna ploča je dizajnirana u obliku strijele po uzoru na nos bolida Formule 1. Minimalistički izgled unutrašnjosti uključuje upravljač inspirisan ovogodišnjim trkaćim automobilom LMP2 A470 i F1 bolidom A523.

Alpine nije otkrio detalje o konceptu, ali je poznato da ima torque vectoring sistem i stražnji multi-link ovjes. Ovaj ovjes je već potvrđen za standardni Renault 5, tako da će biti dio i sportske verzije. Koncept je dobio kruće podešavanje ovjesa, tri moda vožnje (wet, dry, full) i Brembo kočnice preuzete od A110 coupea.

Produkcijska verzija koncepta Alpine A290_β stiže naredne godine, a nakon nje dolazi i GT-X Over crossover te električni nasljednik modela A110 razvijen s Lotusom.