Auto nostalgija
0

Nissan Judo koncept: Inspiracija za SUV-ove 90-ih i preteča modela Juke

A.M.
Kad je predstavljen na Sajmu automobila u Tokiju davne 1987. ovaj svestrani koncept je odmah osvojio srca publike. Očigledno niko nije rekao Nissanu da judo znači ''put nježnosti'', jer je ovaj čudno dizajnirani automobil sa tvrdim krovom, bočnim prtljažnm boksovima i rezervnim točkom u braniku bio prava zvijer.

Nissan je ovaj čudni koncept u ono vrijeme opisao kao vozilo za sve terene sa zanimljivim prtljažnim prostorom, a izgledom je više djelovao kao lunarni rover nego kao neki lifestyle terenac. Danas bismo ga lako smjestili u nišu SUV vozila i vrlo vjerovatno bi bio uspješan. Međutim, čini se da je ovu ideju Nissan kasno pretočio u stvarnost, jer su inspiraciju pokupili mnogi poznati kompaktni SUV-ovi u začetku 90-tih godina prošlog vijeka.

Iako je naprvu osvojio srca publike, mnogi su se pitali šta nije u redu s ovim vozilom. Nešto nije štimalo da bi ovakav otišao u serijsku proizvodnju. Terenac u tijelu pick-upa sa elementima roadster-coupea nije bio česta pojava. Neobični ''telefonski'' točkovi, dva para velikih okruglih svjetala koja kombinuju dizajn Alpine A110 i Forda RS200 na kraju je završio kao inspiracija za lika iz Priče o igračkama. Zapravo, i Pixar je vjerovatno ovdje dobio inspiraciju za svoj megahit.

Posmatračima je omiljeni detalj na cijelom automobilu bio pomalo otkačeni tvrdi krov koji se mogao maknuti. Još jedna uzbudljiva karakteristika bio je prtljažni prostor s bočnim otvorima. Rezervni točak visio je iz zadnjeg branika, a tu je čak i vitlo bilo skriveno. Svjetska automobilska javnost nikad ništa slično nije vidjela ranije.

Unutrašnjost Judo-a je bio ''mijazam'' vesele plastike, kao i sve ostalo s kraja 80-ih i ranih 90-ih. Ondašnji infotainment i kontrole ventilacije raspoređene su u kvadratnu ploču pozicioniranu tačno u sredini centralne konzole, a inače je sve bilo vrlo minimalistički uređeno. Jednodijelna sjedišta presvučena samtom bila su osvježenje, a cijela kabina bila je zabavno mjesto, pogotovo kada bi se sklonio krov. Unutra je nominalno bilo mjesta za četvero, ali realno zadnja klupa je bila skučeni prostor koji je bio manji od podloge za presvlačenje beba.

Šta se nalazilo ispod poklopca motora? U ono vrijeme 2,0-litreni benzinac, još dopunjen s turbopunjačem, bio je ''mjera'' za ovog svemirca. Snaga od 207 KS i 264 Nm se na sve četiri točka prenosila preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Ovo nije bio terenac za ''poziranje'' već ozbiljan auto za off-road vožnju.

No, mnogi se i dan-danas pitaju koji je bio Nissanov cilj s ovim automobilom? Da li je japanski stručnjak za terence predstavio prerano model za koji nije bilo dovoljno kupaca ili je ovaj promašaj bio inspiracija za Suzukijev X-90, trovratnu Toyotu Rav4 ili ''kratki'' LR Freelander koji su se pojavili sedam-osam godina poslije?

Suzuki Vitara X-90
Suzuki Vitara X-90

Evidentno je da je Nissanova virtuoznost bila preuranjena, jer jedini model koji bi mogao imati korijene u ovom konceptu je Juke, ali on je lansiran mnogo godina kasnije. Judo je mogao biti SUV za kojim bi svi kasnili u razvoju i kojeg bi drugi pokušali da stignu, ali na kraju je postao samo Jukeov čudni predak kojeg se svi srame.