Kultni Dino slavi 55 godina, bio je najprodavaniji Ferrarijev model šezdesetih i sedamdesetih
Italijanska fabrika Ferrari dostigla je zanimljivu prekretnicu u ljeto 2021. godine. Moderni plug-in hibridni superautomobil 296 GTB postao je prvi model marke s motorom sa "svega" šest cilindara.
Međutim, ljubitelji sportskih automobila tada su isticali da to nije prvi Ferrari model s motorom sa šest cilindara smatrajući da tu titulu nosi Ferrari Dino u verzijama 206 i 246, iako ovi modeli nikada službeno nisu nosili ime Ferrari, već pločicu s natpisom Dino.
Legendarni Commendatore se protivio toj ideji, jer je smatrao da bi pravi Ferrari trebao imati tradicionalni motor s 12 cilindara. No, za Ferrari, koji se našao u krizi, tada su veći prioriteti postajali povećanja prodaje i smanjenje troškova proizvodnje, pa je napravljen kompromis.
S trkaćim prototipom Dino 196 S koji je već bio u "kući", postojala je odlična prilika da se dizajnira cestovna verzija s relativno malom zapreminom motora koja bi, po prvi put u historiji Ferrarija, mogla da uđe u serijsku proizvodnju. Pininfarina je osmislio lijepe, klasične linije, a Fiatov V6 je temeljno razvio Ferrari.
Naime, početkom šezdesetih, Ferrari je bio u potrebi da homologira V6 motor za trkačke automobile Formule 2. FIA je izradila nova pravila koja su definisala da F2 motori mogu da imaju najviše šest cilindara i da budu izvedeni iz serijskog motora, odnosno iz cestovnog automobila homologiranog u GT klasi i proizvedenog u najmanje 500 primjeraka u roku od 12 mjeseci. Pošto mali proizvođač, kakav je bio Ferrari nije imao proizvodne kapacitete da postigne takve kvote, potpisan je sporazum s Fiatom.
Projekat je ustvari zaživio 1968. godine pod markom Dino. Koštao je upola manje od Ferrari Daytone predstavljene iste godine, ali dvostruko više od Jaguara E-Type V12. Ipak, italijanski proizvođač automobila uspio je prodati 246 vozila, što je više od bilo kojeg drugog Ferrarija proizvedenog u to vrijeme.
Sada već legendarni Dino 206 i 246 Berlinetta i roadsteri napravljeni su u Maranellu, a Enzo Ferrari ih je nazvao po svom tragično preminulom sinu (Alfredo "Dino" Ferrari), koji je proveo svoj relativno kratak život razvijajući V6 za Ferrarijeve trkačke aktivnosti. Tako se V6 prvi put pojavio na cesti u modelu Dino 206 GT, dostupan isključivo u obliku kupea.
Srce automobila bio je atmosferski 2,0-litarski šestocilindraš čiji cilindri su bili postavljeni pod uglom od 65 stepeni, a snaga i obrtni moment su se na zadnje točkove prenosili preko petostepenog ručnog mjenjača. S karoserijom od aluminija, automobil je bio težak samo 900 kilograma i imao je maksimalnu snagu od 180 KS pri 8.000 o/min.
Ovaj šestocilindarski model je takođe bio prvi u historiji Ferrarija koji je imao elektronsko paljenje. Srce ubrizgavanja bio je Weberov dvokomorni karburator opremljen Dinoplex C kapacitivnim sistemom paljenja razvijenim u saradnji s kompanijom Magneti Marelli. Međutim, vlasnici šestocilindarskog Ferrarija željeli su više snage, pa je proizvođač automobila odlučio poslušati njihove pozive.
Godine 1969. lansirana je značajno poboljšana verzija 246, koja je bila dostupna kao berlinetta GT i roadster GTS. Glavna inovacija bio je zapreminski veći 2,4-litarski motor s maksimalnom snagom od 195 KS pri 7.600 o/min. Međutim, nova evolucija je bila i do 200 kilograma teža od originalne verzije 206, jer je Ferrari odlučio uštedjeti na troškovima proizvodnje i napravio karoseriju od čelika umjesto od aluminija. Istovremeno, međuosovinsko rastojanje automobila je produženo za 60 milimetara.
Dino 246 GT je bio evolucija verzije Dino 206 GT. Osim duže karoserije, dizajn je bio gotovo identičan, samo s dužim poklopcem motora i premještenim poklopcem goriva. Automobil se pokazao komercijalno vrlo uspješnim, a tokom njegovog životnog vijeka proizvedene su tri serije.
Zahvaljujući verzijama 246 GTB i GTS, Dino je ubrzo postao prvi Ferrarijev model koji je proizveden u hiljadama primjeraka. Sa svojim elegantnim Pininfarininim dizajnom i snažnijim šestocilindarskim motorom, proizvedeno je čak 3.569 primjeraka, odnosno 2.295 GT kupea i 1.274 GTS roadstera.
Kada je proizvodnja stala 1974. godine, motor ovog modela postao je srce legende relija Lancije Stratos. No, naziv Dino je ostao da živi u nasljedniku 308 GTB Dino, samo sa ozbiljnijim V8 strojem i punopravnom značkom Ferrarija.