Papomobil je zapravo modifikovana verzija Mercedesa M-Klase iz 2012. godine. Automobil pokreće 3,0-litarski V6 motor s turbopunjačem, koji razvija 210 KS uz 542 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa sedmostepenim automatskim mjenjačem.
Dužina automobila iznosi 4.780, širina 1.938, a međuosovinsko rastojanje 2.913 mm. Na automobilu su 19-inčni naplaci s gumama dimenzija 255/50 R19.
Papomobil ima pogon na sva četiri točka.
Isti automobil je dobio i prethodnik pape Franje, papa Benedikt XVI.
Na stražnjem dijelu papomobila je prostor zaštićen posebnim staklom, koji ima zaseban dovod kisika. Papa u taj prostor ulazi kroz stražnja vrata, uspinje se nekoliko koraka i sjeda na stolicu sa hidraulikom koja ga podiže kako bi se bolje vidio. Osim vozača, u kabini ima mjesta za još jednu osobu, a to je obično tjelohranitelj. U prostoru za papu ima mjesta za još dvije osobe, odnosno za papinu pratnju.
Prozori i krov su napravljeni od neprobojnog pleksiglasa, a bočni oklopni paneli i podvozje su dizajnirani tako da mogu izdržati eksploziju bombe.
Maksimalna brzina papomobila iznosi 257 km/h, ali se on obično kreće brzinom od samo 10 km/h.
Po cijenama iz vremena kada je proizveden, papomobil je koštao 478.000 eura.
Papa Franjo je prihvatio automobil iz sigurnosnih razloga, kao i zbog putovanja u inozemstvo, ali inače insistira na jednostavnosti i skromnosti. Kada je bio kardinal, nerijetko je koristio javni prijevoz. U noći njegovog izbora za papu se s ostalim kardinalima vozio u minibusu prema hotelu umjesto da koristi papinsku limuzinu.
Za svoja putovanja unutar Vatikana papa Franjo koristi standardni Ford Focus iz vatikanskog voznog parka. Također, vozi se i u Renaultu 4 iz 1984. godine, koji je dobio na poklon od svećenika iz sjeverne Italije.