Bili previše ambiciozni
24

Mercedes potvrđuje promjenu smjera brenda i ponovo ulaže više novca u SUS motore

A. M.
Već smo znali za Mercedesove namjere da uspori svoj brzi prelazak na električna vozila, ali sada je njemački brend, preko svog izvršnog direktora, još jednom podcrtao to kako motori s unutrašnjim sagorijevanjem ostaju osnovni dio njihovih investicija.
Mercedes-Benz je još 2021. godine najavio da će postati 100 posto električni brend do 2030. godine. Međutim, blaža verzija te strategije je imala "fusnotu" da će to učiniti na tržištima gdje uslovi budu dozvoljavali.

Evropa je trebala biti jedna od ključnih tačaka za Mercedesovu čisto električnu budućnost do kraja decenije, ali nedavno usporavanje potražnje i ozbiljne sumnje koje su se pojavile unutar mnogih brendova navele su Nijemce da zaustavi ove planove.

Ranije ove godine, izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius rekao je investitorima da će brend nastaviti da ulaže u motore s unutrašnjim sagorijevanjem i nakon 2030. godine, posebno s ključnom tehnologijom za ovu tranziciju: plug-in hibridima.

U nedavnom intervjuu za njemačku publikaciju Wirtschaftswoche, sam Källenius je ponovo potvrdio ovu promjenu strategije. Tačnije, potvrdio je da motor s unutrašnjim sagorijevanjem u Mercedesu nikako nije "mrtav".

To ne znači da Nijemci zaboravljaju na električne automobile, daleko od toga. I sam generalni direktor je priznao da je brend ove godine u svoja putnička vozila uložio 14 milijardi eura, što uključuje sredstva za SUS motore, elektromotore i digitalizaciju.

Međutim, Ola Källenius je rekao da je ulaganje u motore s unutrašnjim sagorijevanjem "veće od očekivanog". Krajnji cilj je revitalizirati motore koji još nisu dali sve od sebe i koji će biti dio predstojećih plug-in hibrida marke. Isto važi i za predstojeće ažuriranje vodećeg modela, S-Klase, koje se očekuje sredinom 2026. godine.

Ove izjave odražavaju promjenu smjera Mercedes-Benza, kao i prilagođavanje njegovih ambicija za 2030. godinu do kada se očekivalo da će 100 posto prodaje biti električni automobili. Sada Mercedes procjenjuje da će električni automobili biti samo 50 posto njihove prodaje, a to uključuje i hibridne automobile.

Proizvođač sa sjedištem u Stuttgartu priznaje da je bio "previše optimističan" u pogledu prodaje električnih automobila i da su njegovi ciljevi elektrifikacije bili "preambiciozni". To ih je također navelo da prilagode neke detalje svoje buduće ponude električnih automobila, kao što je napuštanje razvoja tehnologije električnih automobila s proširenim dometom.

Također će prestati koristiti oznake EQ za imenovanje svojih električnih automobila, a brend će preći na korištenje klasičnih imena. Mercedes će također odustati od veoma striktnog i diferencirajućeg dizajna u poređenju sa svojim standardnim automobilima. Modeli kao što su EQE ili EQS pokazali su više futurističkih linija i daleko su od onoga što je Mercedes bio u svojim najnovijim modelima. To će se promijeniti sa sljedećom generacijom EV modela.