Na testnoj stazi Nardo
30

Mercedesov električni CLA oborio rekord Porsche Taycana

D. B.
Mercedes-Benz je postavio novi rekord za distancu pređenu u periodu od 24 sata, a ona iznosi 3.717 kilometara. Rekord je postavljen na testnoj stazi u južnoj Italiji.

Njemačka kompanija je objavila detalje o rekordnoj distanci električnog automobila, koja je pređena tokom testiranja treće generacije modela CLA na testnoj stazi Nardo. Prototip novog sedana je prešao ukupno 3.717 kilometara u periodu od 24 sata.

Ova udaljenost je za 292 kilometra nadmašila prethodni rekord, koji je postavio Porsche Taycan na istom ovalu dugom 13 kilometara još 2019. godine.

CLA je baziran na Mercedesovoj MMA platformi i prvi je od četiri kompaktna električna produkcijska modela koje kompanija planira lansirati na tržište do kraja 2026. godine. Među njima su nasljednici današnjih modela CLA Shooting Brake, EQA i EQB.

Sva četiri modela koriste novorazvijenu električnu 800V arhitekturu, prvu takve vrste koju Mercedes koristi za serijsku proizvodnju, u kombinaciji s novom generacijom elektromotora, toplotnih pumpi i MB:OS operativnog sistema predstavljenog 2023. godine.

CLA prototip korišten za pokušaj obaranja rekorda je uzet iz flote inženjerskih mula novog sedana, koji se već testira uoči planiranog lansiranja kasnije ove godine.

Osoblju na stazi Nardo su pomagali inženjeri iz Mercedesovog Electric Software Huba u Sindelfingenu u Njemačkoj. Tim je koristio podatke u realnom vremenu za praćenje napretka modela CLA i telemetriju, a također je asistirao u planiranju tajminga i trajanja zaustavljanja zbog punjenja baterije.

Maksimalna brzina modela CLA je ograničena na 210 km/h, no u Mercedesu kažu da prvi cilj zapravo nije bio brzinski rekord. Međutim, pametna strategija punjenja je omogućila timu vozača da u prosjeku voze brzinom od 154,9 km/h tokom trajanja pokušaja, uključujući vrijeme zaustavljanja, a na kraju je Taycanov rekord postavljen 2019. godine premašen za 12,2 km/h.

Dva prototipa korištena u 24-satnoj rekordnoj vožnji imali su vozača i suvozača, kao i registratore podataka i drugu testnu opremu.

Zajedno s impresivnom efikasnošću novog Mercedesovog modela, jedan od ključnih faktora rekordne distance je bila "plug and dash" strategija punjenja razvijena za maksimiziranje vremena vožnje, Umjesto da duboko "zaroni" u energetske rezerve baterije novog sedana tokom dugih perioda vožnje bez punjenja, Mercedes se odlučio za kraće stintove vožnje te česta zaustavljanja zbog punjenja.

CLA prototip je obavio 40 punjenja u periodu od 24 sata, a svako je trajalo oko 10 minuta. To je rezultiralo ukupnim vremenom zaustavljanja od oko 400 minuta.

Sve u svemu, inženjerski prototip CLA je bio stacionaran gotovo 28 posto vremena, odnosno oko 6 sati i 40 minuta tokom 24-satnog pokušaja obaranja rekorda.

Kratka, ali redovna zaustavljanja, omogućila su Mercedesu da iskoristi prednost boost funkcije, koja omogućava visoku početnu stopu punjenja na DC sistemu u poređenju s prosjekom postignutim tokom dužih perioda punjenja.

Mercedes tek treba otkriti kapacitet punjenja svog nadolazećeg modela, koji se razvija pod internim kodnim imenom C174, no ranije je nagoviješteno da će podržavati 250W punjenje, dok će mu dodatna 50W boost funkcija omogućiti da dostigne 300 kW u kratkim periodima te osigurati da 15-minutno punjenje pomoću punjača velike snage bude dovoljno za prelazak 400 kilometara.

Misterija je i energetski kapacitet litij-jonske baterije novog modela, iako se špekuliše oko 89,6 kWh. Navodno, ona osigurava ukupan domet do 785 kilometara.

Očekuje se da će produkcijska verzija imati litij-jonsko-fosfatnu jedinicu manje energetske gustoće kao alternativu.

Korišteni CLA je imao pogon na stražnje točkove, jedan nazad postavljeni sinhroni elektromotor i dvobrzinski mjenjač. Tehnički detalji i u ovom slučaju bit će objavljeni naknadno, no Mercedes navodno razvija novi sedan s pogonom koji će ponuditi od 205 KS pa do 545 KS u AMG verziji s dva motora i pogonom na sva četiri točka.

Iako je prvenstveno razvijen kao električni model, sedan će se prodavati i s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, a to je 2,0-litarski motor s turbopunjačem i 48V blagim hibridnim sistemom s integrisanim starter motorom postavljenim u mjenjač u slučaju modela kodnog imena C178.

Vezani članci